e-Pedagogium, 2003 (roč. 3), Suppl. 1

Co může a "zmůže" hudební výchova.

Jiří Fukač

e-Pedagogium 2003, 3(88):9-13

Realita či fikcia rozvoja hudobnej pedagogiky v premenách hudobnej kultúry a hudobno-pedagogickej praxe

Jozef Vereš

e-Pedagogium 2003, 3(88):14-19

Na co jsme zapomněli a nezapomněli

Stanislav Tesař

e-Pedagogium 2003, 3(88):20-24

Minulosť, prítomnosť a budúcnosť hudobnej výchovy na Slovensku

Eva Langsteinová

e-Pedagogium 2003, 3(88):25-41

Existuje európska hudobná pedagogika ?
Kultúrna politika EÚ - zakotvenie v Maastrichtskej zmluve

Gibt's eine europäische Musikpädagogik ?

Irena Medňanská

e-Pedagogium 2003, 3(88):42-55

Der Beitrag stellt die Frage über die Existenz der europäischen Musikpädagogik. Es besteht keine gemeinsame europäische Kultur, keine gemeinsame Musik und darunter auch keine Musikpädagogik. Es besteht auch kein Bedarf sie zu bilden. Im Artikel Nr.128 des Vertrages von Maastricht steht deutlich, dass die EU den mittgliegs- und assozierten Staaten eine regionale kulturele Identität gewährleistet. EU bietet ihren Staaten im Bereich der Kultur und Schulwesen eine gegenseitige Kooperation und Mobilität. Dem Ziel nach, hat sie verschiedene kulturele Projekte (z.Z. programm Kultur 2000) ins Leben gerufen. Die europäische Musikpädagogik heute soll als...

Hudba vo svetle pedagogiky

Eva Michalová

e-Pedagogium 2003, 3(88):56-63

Česká hudební pedagogika a její profilace od jejího počátečního strukturování až po současný stav

Romana Sedláčková

e-Pedagogium 2003, 3(88):64-75

Hudební pedagogika na každý pád

Milan Holas

e-Pedagogium 2003, 3(88):76-80

Některé příčiny problémů teorie a praxe HV

Zora Stiborová

e-Pedagogium 2003, 3(88):81-88

Niektoré možnosti pedagogicko-antropologického prístupu v hudobnej edukácii

Tatiana Kamenská

e-Pedagogium 2003, 3(88):89-92

K problematice hledání nových cest a přístupů k výuce hudební výchovy na základních školách

Marie Břicháčková

e-Pedagogium 2003, 3(88):93-96

Tematické vyučovanie v receptívnej hudobnej výchove v kontexte minulosti a prítomnosti

Metodeja Schneiderová

e-Pedagogium 2003, 3(88):97-102

Cesta k apercepci hudby na základní škole

Jan Holec

e-Pedagogium 2003, 3(88):103-107

Hudební ekologie jako součást hudební výchovy?

Hana Adámková

e-Pedagogium 2003, 3(88):108-112

Problematika romipen - podstata aktuálních systémových a pedagogických řešení, příprava projektu MŠMT ČR "vzdělávání Romů na českých konzervatořích"

Veronika Ševčíková

e-Pedagogium 2003, 3(88):113-120

Houslové školy druhé poloviny 18. století ze sbírkových fondů arcibiskupského archivu v Kroměříži

Marie Horáková

e-Pedagogium 2003, 3(88):121-126

Školské reformy za panování Marie Terezie a Josefa II. a jejich odraz v deníkových záznamech J.J.Ryby

Helena Hřebcová

e-Pedagogium 2003, 3(88):127-134

K problematice učiva v předmětu hudební výchova

Ivan Poledňák

e-Pedagogium 2003, 3(88):135-143

Nové učebnice hudobnej výchovy na slovenských základných školách

Eva Langsteinová, Belo Felix

e-Pedagogium 2003, 3(88):144-154

Školní formy sémantické analýzy

Jaroslav Herden

e-Pedagogium 2003, 3(88):155-159

Každá situace, která před žákem stojí ve formě problému, se z počátku jeví jako blíže nediferencovaná. Ne, že by její struktura neexistovala, ona jen do té chvíle nebyla odhalena. Učit se tedy znamená organizaci objevit, tj. při poslechu pochopit, jak je vnímané dílo uspořádáno, nalézt jeho dílčí stavební prvky a jejich vzájemné vztahy. Vokální, instrumentální, pohybové a hudebně dramatické aktivity v hodinách hudební výchovy vytvářejí předpoklady pro dešifrování takových sémanticky významných detailů. Žák se připravuje, aby mohl odpovědět na dvě zásadní otázky: Jaká je poslouchaná hudba? - Proč je právě taková? Příklady sémantických analýz [1 - 4]...

Sborové aktivity a jejich vliv na profil absolventa hudebních oborů pedagogických fakult

Josef Říha

e-Pedagogium 2003, 3(88):160-163

K aktuálnímu kulturnímu rozvoji dětí a dospívající mládeže v důsledku mediálních tlaků soudobé nonartificiální hudby. (Posílení Hv z pohledu mezipředmětových vztahů)

Miloš Schnierer

e-Pedagogium 2003, 3(88):164-168

Výuka tradiční hudby v Japonsku a její perspektivy v soudobé hudební pedagogice

Vlastislav Matoušek

e-Pedagogium 2003, 3(88):169-178

Improvizácia: staronový prostriedok rozvíjania hudobnej tvorivosti

František Turák

e-Pedagogium 2003, 3(88):179-186

Výchova k tvořivosti - klavírní improvizace na konzervatoři a pedagogické fakultě.

Zdeněk Berger

e-Pedagogium 2003, 3(88):187-189

Zkušenosti s využitím digitálního piana v přípravě učitelů hudební výchovy

Miluše Tomášková

e-Pedagogium 2003, 3(88):190-198

Expanze elektronických klávesových nástrojů a jejich význam pro výuku hudební výchovy

Jaroslav Vraštil

e-Pedagogium 2003, 3(88):199-203

Hrát (či hrát si) na klavír?

Libuše Tichá

e-Pedagogium 2003, 3(88):204-207

Postgraduální vzdělávání absolventů hudební výchovy podle potřeb regionu

Ivana Ašenbrenerová

e-Pedagogium 2003, 3(88):208-212

Úloha hudby v budoucnosti

Petr Ježil

e-Pedagogium 2003, 3(88):213-216

Hudobná výchova a rozhlasové médium

Alena Čierna

e-Pedagogium 2003, 3(88):217-221

Počítač ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů hudební výchovy

Vladimír Vondráček

e-Pedagogium 2003, 3(88):222-229

Výuka zpěvu z not na počítači

Ladislav Daniel

e-Pedagogium 2003, 3(88):230-232

Hudební teorie v rámci učebního plánu hudební větve pražského Gymnázia Jana Nerudy

Vladimír Tichý

e-Pedagogium 2003, 3(88):233-239

Olomoucký seminář o metodologických problémech hudební pedagogiky v roce 1968

Luděk Zenkl

e-Pedagogium 2003, 3(88):240-244

Konference proběhla - jak dál?
Naše zodpovědnost vůči budoucnosti

Martina Friedlová

e-Pedagogium 2003, 3(88):245-249