e-Pedagogium, 2021 (roč. 21), číslo 4

Introduction

editors

e-Pedagogium 2021, 21(4):5-6  

Články

Vnitřní pracovní motivace pedagogů volného času v celodenních typech škol ve Štýrsku/Rakousku: Zaměření na věk

Intrinsic Work Motivation of Leisure Pedagogues in All-Day Schools in Styria/Austria: Focus on Age

Gerald Tritremmel

e-Pedagogium 2021, 21(4):7-22 | DOI: 10.5507/epd.2021.029  

V roce 2013 absolvovala na rakouské univerzitě nově vytvořená skupina pedagogických pracovníků (pedagogů volného času) své vzdělání. Tito lidé jsou zodpovědní za dva aspekty rozšířeného vzdělávání v celodenních typech škol: péči a vzdělávání. Tématem výzkumu, které je obsaženo v tomto článku, je pracovní motivace pedagogů volného času a její možná vazba k věku. Na základě teorie pracovních charakteristik podle Hackman a Oldham byl použit dotazník, jehož cílem bylo zjistit vliv sociodemografických proměnných a pracovních podmínek na vnitřní pracovní motivaci pedagogů volného času. Výzkum, kterého se zúčastnilo 227 pedagogů, byl proveden v roce 2020....

Přispívá odborná praxe studentů oboru sociální práce k jejich profesní identitě?

Do the Internships of Social Work Students Contribute to Their Professional Identity?

Miloslava Šotolová

e-Pedagogium 2021, 21(4):23-43 | DOI: 10.5507/epd.2022.001  

Text se zabývá aktuálním tématem profesní identity sociálních pracovníků se zaměřením na fázi formování profesní identity během pregraduálního studia. Článek hledá odpověď na otázku: Jak studenti třetího ročníku (vyššího odborného a bakalářského stupně studia) interpretují svou profesní identitu po absolvování dvouměsíční praxe? Tato otázka předpokládá, že pracovní zkušenost studentů přispívá k formování jejich profesní identity. Článek se zaměřuje na význam praktické přípravy během studia v procesu formování profesní identity budoucích sociálních pracovníků. Hlavním tématem teoretické části studie je identita jako výchozí koncept pro pochopení profesní...

Od základních činitelů změny a akademiků po designéry myšlení: cesta učedníka v prevenci radikalizace

From grass-root change agents and academics to design thinkers preventing radicalization: a learner's journey

Patricia Huion, Handan Sayer, Raquel Pinto-Bello Gomez, Hakan Aycicek

e-Pedagogium 2021, 21(4):44-59 | DOI: 10.5507/epd.2022.002  

V posledních letech se stále více mladých lidí a dalších zranitelných občanů radikalizuje buď prostřednictvím politických (pravicových, levicových), náboženských, nebo jednoúčelových hnutí, jako jsou například hnutí za práva zvířat nebo hnutí ekologická. Cílem konsorcia CommUnity je pokusit se zabránit jejich rozhodnutí k této formě radikalizace pomocí přístupů určených k budování na umění založené komunity, a to prostřednictvím designového myšlení. V tomto článku se věnujeme procesu koncipování kurzu designového myšlení s využitím právě tohoto přístupu (designového myšlení) na UCLL a IDP. Je zde patrné, jak byl kurz přizpůsobován podmínkám v období...

Univerzitní vzdělávání a jeho reakce pandemii COVID-19

University education in the post-covid era by students' perspective

Michal Černý

e-Pedagogium 2021, 21(4):60-71 | DOI: 10.5507/epd.2021.030  

Empirická studie analyzuje 40 krátkých rozhovorů se studenty o tom, jak by si představovali ideální vysokoškolské vzdělávání po pandemii COVID-19. Výsledky ukazují, že studenti nemají touhu vrátit se zpět, ale že zkušenosti s online distančním vzděláváním je vedou k přemýšlení o některých tématech a aspektech jejich vzdělávání. Studenti výslovně poukazují na potřebu změnit design frontální výuky, pracovat s nahrávkami lekcí, zdůrazňují sociální aspekty učení a potřebu najít vhodná řešení pro hybridní formy výuky, neboť část studentů bude presenční výuce přítomná online a část fyzicky ve třídě.

Recenze a krátké zprávy

Teachers4Future conference

 

e-Pedagogium 2021, 21(4)  

Zavádění formativního hodnocení: praktické techniky pro základní a střední školy

Embedding Formative Assessment: Practical Techniques for K-12 Classrooms

Jiří Suchánek

e-Pedagogium 2021, 21(4):72-75