e-Pedagogium 2003, 3(88):113-120

Problematika romipen - podstata aktuálních systémových a pedagogických řešení, příprava projektu MŠMT ČR "vzdělávání Romů na českých konzervatořích"

Veronika Ševčíková

Published: December 1, 2003  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Ševčíková, V. (2003). Problematika romipen - podstata aktuálních systémových a pedagogických řešení, příprava projektu MŠMT ČR "vzdělávání Romů na českých konzervatořích". e-Pedagogium3(Suppl. 1), 113-120
Download citation

References

  1. Acton, T., Gallant, D., Vondráček, P.: Romové. 1. vyd. Svojtka & Co., Praha 2000. 48 s. ISBN 80-7237-249-1.
  2. Balabánová, H.: Romské děti v systému českého základního školství a jejich následná profesionální příprava a uplatnění. In.: Romové v České republice (1945-1998). 1. vyd. Socioklub, Praha 1999. s. 333-351. ISBN 80-902260-7-8.
  3. Davidová, E., Holub, K.: Čhajori romaňi. 1. vyd. Ars Bohemica, Praha 1999. 133 s. ISBN 80-902381-3-0.
  4. Hübschmannová, M., Jurková, Z.: Romane giĺa. Zpěvník romských písní. 1. vyd. Fortuna, Praha 1999. 63 s. ISBN 80-7168-734-0.
  5. Lavička, V., Milo, L.: Romské písně. Nová škola, Praha 1997. 40 s.
  6. Mouric, F.: Romským dětem - písně. 1. vyd. Pansofia, Praha 1992. 47 s. ISBN 80-901373-3-4.
  7. Stojka, P., Davidová, E., Hübschmannová, M.: Dúral me avilem. Z dálky jsem přišel. Ars Bohemica, Praha 2000. 142 s. ISBN 80-902381-5-7.
  8. ŠEVČÍKOVÁ, V.: Multikulturní výchova ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů hudební výchovy. In: Hudobno-pedagogické interpretácie. Sborník PdF UKF č. 6, Nitra 2001, ISBN 80-8050-471-7, s. 169-180.
  9. ŠEVČÍKOVÁ, V.: Romská hudba jako prostor edukace. In.: Musica viva in schola XVII. Sborník PdF MU, Brno 2002, s. 162-169, ISBN 80-210-2765-7.
  10. Šotolová, E.: Vzdělávání Romů. 1. vyd. Grada publishing, Praha 2000. 75 s. ISBN 80-7169-528-9.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.