e-Pedagogium, 2003 (vol. 3), Suppl. 1
Co může a "zmůže" hudební výchova.
Jiří Fukač
e-Pedagogium 2003, 3(88):9-13
Realita či fikcia rozvoja hudobnej pedagogiky v premenách hudobnej kultúry a hudobno-pedagogickej praxe
Jozef Vereš
e-Pedagogium 2003, 3(88):14-19
Na co jsme zapomněli a nezapomněli
Stanislav Tesař
e-Pedagogium 2003, 3(88):20-24
Minulosť, prítomnosť a budúcnosť hudobnej výchovy na Slovensku
Eva Langsteinová
e-Pedagogium 2003, 3(88):25-41
Gibt's eine europäische Musikpädagogik ?
Irena Medňanská
e-Pedagogium 2003, 3(88):42-55
Der Beitrag stellt die Frage über die Existenz der europäischen Musikpädagogik. Es besteht keine gemeinsame europäische Kultur, keine gemeinsame Musik und darunter auch keine Musikpädagogik. Es besteht auch kein Bedarf sie zu bilden. Im Artikel Nr.128 des Vertrages von Maastricht steht deutlich, dass die EU den mittgliegs- und assozierten Staaten eine regionale kulturele Identität gewährleistet. EU bietet ihren Staaten im Bereich der Kultur und Schulwesen eine gegenseitige Kooperation und Mobilität. Dem Ziel nach, hat sie verschiedene kulturele Projekte (z.Z. programm Kultur 2000) ins Leben gerufen. Die europäische Musikpädagogik heute soll als...
Hudba vo svetle pedagogiky
Eva Michalová
e-Pedagogium 2003, 3(88):56-63
Česká hudební pedagogika a její profilace od jejího počátečního strukturování až po současný stav
Romana Sedláčková
e-Pedagogium 2003, 3(88):64-75
Hudební pedagogika na každý pád
Milan Holas
e-Pedagogium 2003, 3(88):76-80
Některé příčiny problémů teorie a praxe HV
Zora Stiborová
e-Pedagogium 2003, 3(88):81-88
Niektoré možnosti pedagogicko-antropologického prístupu v hudobnej edukácii
Tatiana Kamenská
e-Pedagogium 2003, 3(88):89-92
K problematice hledání nových cest a přístupů k výuce hudební výchovy na základních školách
Marie Břicháčková
e-Pedagogium 2003, 3(88):93-96
Tematické vyučovanie v receptívnej hudobnej výchove v kontexte minulosti a prítomnosti
Metodeja Schneiderová
e-Pedagogium 2003, 3(88):97-102
Cesta k apercepci hudby na základní škole
Jan Holec
e-Pedagogium 2003, 3(88):103-107
Hudební ekologie jako součást hudební výchovy?
Hana Adámková
e-Pedagogium 2003, 3(88):108-112
Problematika romipen - podstata aktuálních systémových a pedagogických řešení, příprava projektu MŠMT ČR "vzdělávání Romů na českých konzervatořích"
Veronika Ševčíková
e-Pedagogium 2003, 3(88):113-120
Houslové školy druhé poloviny 18. století ze sbírkových fondů arcibiskupského archivu v Kroměříži
Marie Horáková
e-Pedagogium 2003, 3(88):121-126
Školské reformy za panování Marie Terezie a Josefa II. a jejich odraz v deníkových záznamech J.J.Ryby
Helena Hřebcová
e-Pedagogium 2003, 3(88):127-134
K problematice učiva v předmětu hudební výchova
Ivan Poledňák
e-Pedagogium 2003, 3(88):135-143
Nové učebnice hudobnej výchovy na slovenských základných školách
Eva Langsteinová, Belo Felix
e-Pedagogium 2003, 3(88):144-154
Školní formy sémantické analýzy
Jaroslav Herden
e-Pedagogium 2003, 3(88):155-159
Every situation, which faces the form of the problem in front of the student, is not specified so much. Its structure does exist, but it was only not founded out up to this moment. To learn something means to find out, which means to understand during the listening, what´s the structure of the piece about, to find its partial structural components and its relations. Vocal, instrumental, motoric and dramatic activies at lessons of music make conditions for decoding such semantic important details. Student is preparing to answer two basic questions: How´s the music, we´re listening to? --Why is it such as this? Those examples of semantic analyses [1...
Sborové aktivity a jejich vliv na profil absolventa hudebních oborů pedagogických fakult
Josef Říha
e-Pedagogium 2003, 3(88):160-163
K aktuálnímu kulturnímu rozvoji dětí a dospívající mládeže v důsledku mediálních tlaků soudobé nonartificiální hudby. (Posílení Hv z pohledu mezipředmětových vztahů)
Miloš Schnierer
e-Pedagogium 2003, 3(88):164-168
Výuka tradiční hudby v Japonsku a její perspektivy v soudobé hudební pedagogice
Vlastislav Matoušek
e-Pedagogium 2003, 3(88):169-178
Improvizácia: staronový prostriedok rozvíjania hudobnej tvorivosti
František Turák
e-Pedagogium 2003, 3(88):179-186
Výchova k tvořivosti - klavírní improvizace na konzervatoři a pedagogické fakultě.
Zdeněk Berger
e-Pedagogium 2003, 3(88):187-189
Zkušenosti s využitím digitálního piana v přípravě učitelů hudební výchovy
Miluše Tomášková
e-Pedagogium 2003, 3(88):190-198
Expanze elektronických klávesových nástrojů a jejich význam pro výuku hudební výchovy
Jaroslav Vraštil
e-Pedagogium 2003, 3(88):199-203
Hrát (či hrát si) na klavír?
Libuše Tichá
e-Pedagogium 2003, 3(88):204-207
Postgraduální vzdělávání absolventů hudební výchovy podle potřeb regionu
Ivana Ašenbrenerová
e-Pedagogium 2003, 3(88):208-212
Úloha hudby v budoucnosti
Petr Ježil
e-Pedagogium 2003, 3(88):213-216
Hudobná výchova a rozhlasové médium
Alena Čierna
e-Pedagogium 2003, 3(88):217-221
Počítač ve vysokoškolské přípravě budoucích učitelů hudební výchovy
Vladimír Vondráček
e-Pedagogium 2003, 3(88):222-229
Výuka zpěvu z not na počítači
Ladislav Daniel
e-Pedagogium 2003, 3(88):230-232
Hudební teorie v rámci učebního plánu hudební větve pražského Gymnázia Jana Nerudy
Vladimír Tichý
e-Pedagogium 2003, 3(88):233-239
Olomoucký seminář o metodologických problémech hudební pedagogiky v roce 1968
Luděk Zenkl
e-Pedagogium 2003, 3(88):240-244
Konference proběhla - jak dál?
Naše zodpovědnost vůči budoucnosti
Martina Friedlová
e-Pedagogium 2003, 3(88):245-249