e-Pedagogium, 2019 (roč. 19), číslo 4

Úvod

Úvod

Introduction

Editors

e-Pedagogium 2019, 19(4):5  

Články

Třída jako hřiště

Classroom as a playground

Libor Práger, Václav Řeřicha

e-Pedagogium 2019, 19(4):7-18 | DOI: 10.5507/epd.2019.034  

Za posledních šedesát roků se prostředí gramotnosti založené na technologii abecedy změnilo na prostředí založené na technologiích digitálních. Tradiční škola opírající se o literární gramotnost a užívající učebnici, která byla zdrojem vědomostí a vzdělávání, se možná ještě udržuje jako instituce, ale ztratila svou původní podstatu a účel. Změny vyvolané digitálním prostředím donutily tradiční výuku, která zdůrazňovala význam čtení a psaní, aby hledala svůj nový smysl. Zatímco se většina učitelů snaží zachovat tradiční pojetí výuky tím, že tvoří atraktivní prezentace, signály krize jsou stále zřetelnější. Je patrné, že škola prohrává boj s virtuální...

Webináře jako zapomenutá inovativní metoda učení on-line: přehledová studie

Webinars as a forgotten innovative method of online learning: an overview study

Michal Černý

e-Pedagogium 2019, 19(4):19-31 | DOI: 10.5507/epd.2019.025  

Téma webináře není zcela nové, ale představuje atraktivní vzdělávací oblast, která ještě není jasně zachycena z hlediska výuky, výzkumu nebo teorie. Proto se v následující studii pokusím ilustrovat jejich odraz v článcích, které mají nejvyšší počet odkazů v databázi SCOPUS (mezi 24 a 10). Tímto způsobem se pokusím analyzovat texty, které lze vnímat jako nejvlivnější v daném tématu. V této studii analyzujeme také nový výzkum a dokumenty, které popisují možnosti výzkumu a aplikace pro webináře.

Srovnání rozvrhu třetí třídy na venkovských základních školách v Číně a České republice

Comparison and Understanding of a Third Grade Class Schedule in Rural Primary Schools in China and the Czech Republic

Wanbin She, Qianjun Tang

e-Pedagogium 2019, 19(4):32-50 | DOI: 10.5507/epd.2019.027  

Prostřednictvím případové studie třetích tříd čínských a českých venkovských základních škol bylo zjištěno, že ve srovnání s Českou republikou existují v čínských školách značné rozdíly, pokud jde o školní práci, volný čas a mimoškolní aktivity žáků, racionální rozvrh včetně inkluzivního vzdělávání atd. Výzkum naznačuje, že bychom snížit počet vyučovacích hodin a akademickou zátěž; kultivovat morální výchovu vycházející z každodenních činností; trénink schopností by měl reformovat využívání zdrojů vysokoškolského vzdělávání a zlepšovat úroveň komfortu vzdělávacích služeb; měla by se aktivně rozšiřovat autonomie a kvalita zlepšovat podniků a škol, mělo...

Nomadic education for national integration in Nigeria

Dominic E. Wonah, Anthony G. Bullem

e-Pedagogium 2019, 19(4):51-57 | DOI: 10.5507/epd.2019.032  

Potřeba vzdělávání nomádů nemůže být dostatečně zdůrazněna. Populace Nigérie je charakterizována mnoha profesemi a způsoby hospodářství. Charakteristikou nomádů je přesun z místa na místo pro nalezení lepší pastviny, úrodné půdy, rybníku nebo řeky a loveckých pozemků. Důležité je, že se potulují kolem, a proto se jim říká nomádi. Tato skupina zemědělců potřebuje vzdělání. Vzhledem k tomu, že vzdělávání bylo popsáno jako <<Nástroj pro národní rozvoj a změnu>> federální politiky pro vzdělávání NPE (2010), je nezbytné, aby zemědělci, kteří migrují, byli vzdělání. Tento článek proto zkoumá, jakým způsobem budou zemědělci, kteří migrují, využívat...

An opinion on the phenomenon of "coercion" in school management in the context of traditional Chinese culture: principles, essence and criticism

Xu Bo

e-Pedagogium 2019, 19(4):58-74 | DOI: 10.5507/epd.2020.001  

Výzkum šikany na pracovišti v západních akademických kruzích vytvořil relativně kompletní akademický systém, který je v Číně obzvláště nedostatečný. "Vyhrožování a donucování", specifický jev šikany na pracovišti, však stále existuje v mnoha podobách a v mnoha aspektech čínského řízení škol. Z pohledu historického kontextu čínské tradiční kultury obsahuje některé základní prvky, jako jsou šikanéři, šikanované osoby, specifický obsah, metody a prostředí. Tyto faktory a jejich interakce jsou důležitými vodítky pro analýzu těchto mechanismů. Z pohledu "toku a distribuce sociálních zdrojů", "fungování procesu veřejné moci" atd. je donucování velmi škodlivé,...

Recenze a krátké zprávy

Autism is the future: the evolution of a different type of intelligence

Ling Guo

e-Pedagogium 2019, 19(4):75-79 | DOI: 10.5507/epd.2019.031  

Thurman, Marlo, Payne. Autism is the Future: The Evolution of a Different Type of Intelligence.Arlington, TX: Future Horizons Inc., 2019. 207 pages. ISBN 9781935567172

The report on the 10th The International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY)

Vlado Balaban

e-Pedagogium 2019, 19(4):80-81 | DOI: 10.5507/epd.2019.030  

From the 9th – 12th October 2019, the 10th International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY) was presented in Barcelona, Spain. The venue was organized by Future Academy from London (UK).