e-Pedagogium, 2005 (roč. 5), číslo 3
Články
Tri roky prieskumu pripravenosti študentov na štúdium informačných technológií
Three years of research in students' preparedness for the study of information technology
Pavel Horovčák
e-Pedagogium 2005, 5(3):7-29
Predmetom príspevku je prieskum pripravenosti študentov fakulty BERG TU v Košiciach na štúdium informačných technológií. Prieskum bol zameraný najmä na hodnotenie poznatkov z oblasti informačných technológií získaných na strednej škole, vykonaný bol formou dotazníka v elektronickej forme. Dotazník využíva moderné internetové a databázové technológie a poskytuje široké možnosti vyhodnocovania odpovedí respondentov. Prieskum je zameraný na rozloženie respondentov (pohlavie, bydlisko, typ strednej školy) a sledovanie vplyvu strednej školy, práce s počítačom, ovládanie a využívanie internetových technológií, znalosti operačných systémov, typického aplikačného...
Bezpečnost a hygiena práce v počítačové laboratoři
Work safety and hygiene in a computer laboratory
Roman Jašek
e-Pedagogium 2005, 5(3):30-37
Text článku zahrnuje podstatné informace z oblasti počítačové ergonomie. Ukazuje na zdravotní rizika při práci s výpočetní technikou pro dospělé, děti i mládež. Vedle popisu rizik jsou srozumitelnou formou představeny i možnosti jejich eliminace.
Formativní proces u dětí se sluchovým postižením
Miloň Potměšil
e-Pedagogium 2005, 5(3):38-43
Autor se v předloženém textu zamýšlí nad možnostmi a omezeními, které je možné zaznamenat při pozorování procesu edukace dětí a žáků se sluchovými vadami. Do současné doby se setkáváme více s úvahami a teoretickými vstupy zaměřenými na metodiku vzdělávání. Ve skutečnosti se však jedná spíše o diskuse o komunikační strategii či komunikačním modu, než o pozornost zaměřenou na teorii výchovy dětí a žáků se sluchovými vadami. Autor poukazuje na některé problémy, které se objevily v závěrech z výzkumu, zaměřeného na formativní proces.
Dramaterapie a hledání jejího místa v systému
Drama-therapy and the search for its place within the system
Milan Valenta
e-Pedagogium 2005, 5(3):44-47
Článek využívá analogie (vztah arteterapie-artefiletika) v hledání místa dramaterapie v systému.
Recenze
Hudební pedagogika
Monika Blažková
e-Pedagogium 2005, 5(3):51-52
GYMNASION: časopis pro zážitkovou pedagogiku
Martin Černek
e-Pedagogium 2005, 5(3):53-54
"Putovní zázrak pro pedagogy"
Łukasz Kokotek
e-Pedagogium 2005, 5(3):55-56
Zvládanie problémových výchovných situácií v škole
Oldřich Müller
e-Pedagogium 2005, 5(3):57-58
Konflikt, koření života
Jana Němcová
e-Pedagogium 2005, 5(3):59-60
Několik pohledů na Komenského
Jana Němcová
e-Pedagogium 2005, 5(3):61-63
Slovník definovaných anglicko-slovenských termínů pedagogiky a andragogiky
Danuše Nezvalová
e-Pedagogium 2005, 5(3):64-65
Rezension - PhotoFiltre
Školoudík Jaromír
e-Pedagogium 2005, 5(3):66-69
Zpěv
Petr Špaček
e-Pedagogium 2005, 5(3):70-72
11. Mezinárodní trienále tkaniny, Lódž 2004
Taťána Šteiglová
e-Pedagogium 2005, 5(3):73-77
Internet a vzdělávání
Martina Uhlířová
e-Pedagogium 2005, 5(3):78-79
Rozvíjení prostorové představivosti
Martina Uhlířová
e-Pedagogium 2005, 5(3):80-81
Recenze publikace Základy matematiky 2
Vladimír Vaněk
e-Pedagogium 2005, 5(3):82-83
Downův syndrom
Edita Žlebková
e-Pedagogium 2005, 5(3):84-85
Ostatní
Pátý ročník mezinárodní konference didaktiků Českého jazyka
Miloš Mlčoch
e-Pedagogium 2005, 5(3):89-90
Studenti navštívili univerzitu v Opoli
Kamila Vodrážková, Lenka Melková
e-Pedagogium 2005, 5(3):91-92