e-Pedagogium, 2005 (roč. 5), číslo 3

Články

Tri roky prieskumu pripravenosti študentov na štúdium informačných technológií

Three years of research in students' preparedness for the study of information technology

Pavel Horovčák

e-Pedagogium 2005, 5(3):7-29  

Predmetom príspevku je prieskum pripravenosti študentov fakulty BERG TU v Košiciach na štúdium informačných technológií. Prieskum bol zameraný najmä na hodnotenie poznatkov z oblasti informačných technológií získaných na strednej škole, vykonaný bol formou dotazníka v elektronickej forme. Dotazník využíva moderné internetové a databázové technológie a poskytuje široké možnosti vyhodnocovania odpovedí respondentov. Prieskum je zameraný na rozloženie respondentov (pohlavie, bydlisko, typ strednej školy) a sledovanie vplyvu strednej školy, práce s počítačom, ovládanie a využívanie internetových technológií, znalosti operačných systémov, typického aplikačného...

Bezpečnost a hygiena práce v počítačové laboratoři

Work safety and hygiene in a computer laboratory

Roman Jašek

e-Pedagogium 2005, 5(3):30-37  

Text článku zahrnuje podstatné informace z oblasti počítačové ergonomie. Ukazuje na zdravotní rizika při práci s výpočetní technikou pro dospělé, děti i mládež. Vedle popisu rizik jsou srozumitelnou formou představeny i možnosti jejich eliminace.

Formativní proces u dětí se sluchovým postižením

Miloň Potměšil

e-Pedagogium 2005, 5(3):38-43  

Autor se v předloženém textu zamýšlí nad možnostmi a omezeními, které je možné zaznamenat při pozorování procesu edukace dětí a žáků se sluchovými vadami. Do současné doby se setkáváme více s úvahami a teoretickými vstupy zaměřenými na metodiku vzdělávání. Ve skutečnosti se však jedná spíše o diskuse o komunikační strategii či komunikačním modu, než o pozornost zaměřenou na teorii výchovy dětí a žáků se sluchovými vadami. Autor poukazuje na některé problémy, které se objevily v závěrech z výzkumu, zaměřeného na formativní proces.

Dramaterapie a hledání jejího místa v systému

Drama-therapy and the search for its place within the system

Milan Valenta

e-Pedagogium 2005, 5(3):44-47  

Článek využívá analogie (vztah arteterapie-artefiletika) v hledání místa dramaterapie v systému.

Recenze

Hudební pedagogika

Monika Blažková

e-Pedagogium 2005, 5(3):51-52  

GYMNASION: časopis pro zážitkovou pedagogiku

Martin Černek

e-Pedagogium 2005, 5(3):53-54  

"Putovní zázrak pro pedagogy"

Łukasz Kokotek

e-Pedagogium 2005, 5(3):55-56  

Zvládanie problémových výchovných situácií v škole

Oldřich Müller

e-Pedagogium 2005, 5(3):57-58  

Konflikt, koření života

Jana Němcová

e-Pedagogium 2005, 5(3):59-60  

Několik pohledů na Komenského

Jana Němcová

e-Pedagogium 2005, 5(3):61-63  

Slovník definovaných anglicko-slovenských termínů pedagogiky a andragogiky

Danuše Nezvalová

e-Pedagogium 2005, 5(3):64-65  

Rezension - PhotoFiltre

Školoudík Jaromír

e-Pedagogium 2005, 5(3):66-69  

Zpěv

Petr Špaček

e-Pedagogium 2005, 5(3):70-72  

11. Mezinárodní trienále tkaniny, Lódž 2004

Taťána Šteiglová

e-Pedagogium 2005, 5(3):73-77  

Internet a vzdělávání

Martina Uhlířová

e-Pedagogium 2005, 5(3):78-79  

Rozvíjení prostorové představivosti

Martina Uhlířová

e-Pedagogium 2005, 5(3):80-81  

Recenze publikace Základy matematiky 2

Vladimír Vaněk

e-Pedagogium 2005, 5(3):82-83  

Downův syndrom

Edita Žlebková

e-Pedagogium 2005, 5(3):84-85  

Ostatní

Pátý ročník mezinárodní konference didaktiků Českého jazyka

Miloš Mlčoch

e-Pedagogium 2005, 5(3):89-90  

Studenti navštívili univerzitu v Opoli

Kamila Vodrážková, Lenka Melková

e-Pedagogium 2005, 5(3):91-92