e-Pedagogium 2005, 5(3):38-43

Formativní proces u dětí se sluchovým postižením

Miloň Potměšil
Doc. PhDr. PaedDr. Miloň Potměšil, Ph.D., Katedra speciální pedagogiky PdF UP v Olomouci

Autor se v předloženém textu zamýšlí nad možnostmi a omezeními, které je možné zaznamenat při pozorování procesu edukace dětí a žáků se sluchovými vadami. Do současné doby se setkáváme více s úvahami a teoretickými vstupy zaměřenými na metodiku vzdělávání. Ve skutečnosti se však jedná spíše o diskuse o komunikační strategii či komunikačním modu, než o pozornost zaměřenou na teorii výchovy dětí a žáků se sluchovými vadami. Autor poukazuje na některé problémy, které se objevily v závěrech z výzkumu, zaměřeného na formativní proces.

Klíčová slova: Sluchová vada, sluchové postižení, edukace, formativní a informativní složka edukace

The author deals with the possibility of upbringing of hearing impaired pupils in special school settings as an integral part of special education process. The child's level of communication skills seems to be the most problematic domain. In this matter of fact, we cannot see as a problem the question of which language the communication is based on. A consideration of the most effective method is based on author's research which was focused on self-reflection of hearing impaired adolescents at special schools for the hearing impaired.

Keywords: Hearing defect, hearing impairment, education, formative and informative part of education

Zveřejněno: 1. červen 2005  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Potměšil, M. (2005). Formativní proces u dětí se sluchovým postižením. e-Pedagogium5(3), 38-43
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.