e-Pedagogium 2016, 16(3):7-14 | DOI: 10.5507/epd.2016.027
Hodnotenie a vykazovanie akademických činností ako fragmenty zmien klímy na fakultách pripravujúcich učiteľov
- doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D., Mgr. Pavel Neumeister, Ph.D., Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo náměstí 5, 771 40 Olomouc, E-mail: stefan.chudy@upol.cz; pavel.neumeister@upol.cz
Text si kladie za cieľ reflektovať, definovať a popísať základné fragmenty klímy fakúlt pripravujúcich učiteľov, z pohľadu logicko-deduktívneho vyvodzovania súčasných regulatívnych činností, za ktoré považujeme hodnotenie a vykazovanie činnosti akademických pracovníkov. Ich používanie, ako nástroj manažmentu má dopad na klímu z pohľadu vedenia a riadenia ľudí. Regulatívne činnosti zohrávajú dôležitú úlohu pri vzniku, rekonštrukcii a zanikaní pracovných kolektívov na úrovni katedier, ústavov, stredného manažmentu fakúlt či manažmentu univerzít. Regulujú činnosti akademických pracovníkov a osobnosť človeka (postoj, anticipácia a pod.), podieľajú sa na formovaní a zameraní aktivít, odrážajú sa v procesoch riadenia a formovania vysokoškolského prostredia.
Klíčová slova: klíma, vykazovanie akademických činností, hodnotenie akademických činností, interakcia akademického prostredia a klímy, technologické vedenie
Assessment and recording of academic work as fragments of changes of climate at teachers training faculties
The aim of this acrticle is to reflect, define and describe basic fragments of climate at teachers training faculties with regard to logically deductive conclusions of current regulative pursuits, mainly assessment aand recording of work of academic workers. Their use as a tool of management has an impact on the climate from the point of view of directing people. Regulative pursuits have an important role when creating, reconstructing and lapsing working groups at the level of departments, institutes, faculty management or university management. Regulative pursuits of academic workers together with their personalities (attitude, anticipation, etc.) take part in forming and aiming of the activities, reflect in the management processes and forming of university environment.
Keywords: climate, recording of academic work, assessment of academic pursuits, interaction of academic environment and climate, technological management
Zveřejněno: 1. červen 2016 Zobrazit citaci
Reference
- Fairclogh, N. J. & Wodack, R. (1997). Critical Discourse Analysis. In Dijk, T. A. Discourse as social interaction. London: SAGE.
- Kuhn, T., S. (1997). Struktura vědeckých revolucí. OIKOYMENH, Praha.
- Law, S. (2007). Filozofická gymnastika: 25 krátkých myšlenkových dobrodružství. Praha: Argo.
- Scruton, R. (2015). Fools, frauds and firebrands: Thinkers of the new left. London: Bloomsbury.
- Slaughter, S., & Leslie, L. L. (1997). Academic capitalism: Politics, policies, and the entrepreneurial university. Baltimore: Johns Hopkins University Press.
- Stöckelová, T., Linková, M., & Lorenz-Meyer, D. (2009). Akademické poznávání, vykazování a podnikání: etnografie měnící se české vědy. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Strathern, M. (2000). Audit cultures: Anthropological studies in accountability, ethics, and the academy. London: Routledge.
- Tesárek, P. (2010). Všechno je jinak. Praha: Pragma.
- Weiss, G. & Wodack, R. Eds. (2003). Critical Discourse Analysis. Theory and Interdiciplinarity. London: Palgrave Macmillan Ltd.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.