e-Pedagogium 2010, 10(88):118-127

Strategie, procesy a rizika jako klíčová kritéria pro hodnocení systému řízení univerzity

Tomáš Kafka
poradce-auditor, kafka@poradce-auditor.cz

Příspěvek poukazuje na potřebu profesionalizace řízení univerzity, umocněnou zejména rostoucí světovou konkurencí v oblasti terciálního vzdělávání. Jsou zde vymezena klíčová kritéria pro hodnocení kvality systému řízení univerzity, a to na příkladech nejen z českých veřejných a soukromých vysokých škol, ale rovněž i z univerzit ze zahraničí. Systém řízení univerzity je v příspěvku považován za nedílnou součást tzv. "Univerzity Governance".

Klíčová slova: Řízení univerzity, hodnocení, kvalita vzdělávání, efektivita

Strategy, Processes and Risks as Key Performance Indicators for Assessment of University Management

The contribution shows the need of professionalization of university management influenced mainly by growing world competition in the field of tertial education. It defines key criteria of evaluation of quality of the university management system in examples of both Czech and foreign public and private universities. The university management system is regarded as a necessary part of the so-called "University Governance".

Keywords: University management, evaluation, quality o feducation, effectiveness

Zveřejněno: 1. prosinec 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kafka, T. (2010). Strategie, procesy a rizika jako klíčová kritéria pro hodnocení systému řízení univerzity. e-Pedagogium10(Suppl. 1), 118-127
Stáhnout citaci

Reference

  1. CHRISTOPHER, J. Corporate governance within Australian universities and the role of internal audit. City of London 2006. In: PhD Colloquium - Fourth European Academic Conference on Internal Audit and Corporate Governance. London: Cass Business School, 5.-7. 4. 2006.
  2. KRUSBERG, J. E. Adapting governance, strategies and quality systems at times of crises. Higher Education at a Time of Crises: Challenges and Opportunities 28-30 June 2009 at the Copenhagen Business School.
  3. PANARETOS, J. The impal of the Economic Crisis on Education at Governmental Level: Centralised vs. Decentralised Educational Systems. Higher Education at a Time of Crises: Challenges and Opportunities 28-30 June 2009 at the Copenhagen Business School. Přejít k původnímu zdroji...
  4. http://www.universitygovernance.edu.au/
  5. http://www.oecd.org/document/10/0,3343,en_33873108_33873309_43253066_1_1_1_1,00.html
  6. http://en.wikipedia.org/wiki/Governance_in_higher_education
  7. http://www.timeshighereducation.co.uk/
  8. Časopis PORADCE-AUDITOR číslo 3/09, ISSN 1803 5213, http://www.poradce-auditor.cz.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.