e-Pedagogium 2004, 4(2):58-64
Úvod do problematiky sociálních dovedností
- Katedra pedagogiky PdF UP v Olomouci
Příspěvek se zabývá základními definicemi sociálních dovedností a chování a uvádí některé možné pohledy na identifikaci sociálně kompetentních dětí.
Klíčová slova: Sociální chování, sociální kompetence, identifikace sociálně kompetentních dětí, sociální interakce
DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS IN CHILDREN
The article deals with the issue of essential theories of social skills and social behavior and presents some possible views to identification of social competent children.
Keywords: Social behaviour, social competence, identification of social competent children, social interaction
Zveřejněno: 1. duben 2004 Zobrazit citaci
Reference
- Bandura, A. Social Learning Theory. 1. vyd. London : Prentice-Hall, 1977. ISBN 0-13-816751-6.
- Roger, E., Whittington, D. A Guide to Social Skill Training. 2. vyd. London : Croom Helm, 1986. ISBN 0-7099-0929-2.
- Gardner, H. Multiple Inteligence - The Theory in Practice. 1. vyd. New York : Basicbooks, 1993. ISBN 0-465-01822-X.
- Hargie, O., Sauders, C., Dickson, D. Social Skills in Interpersonal Communication. 1. vyd. Beckenham : Croom Helm, 1981. ISBN 0-70099-0280-8.
- Johnson, D. Reaching out. 6. vyd. Needham Heights : Adivision of Simon and Schuster Inc, 1993. ISBN 0-205-14770-4.
- Braun, D. Finding Friends and Persuading People: Teaching the Skills of Social Interaction. 2. vyd. New York : ACLD Newsbriefs, 1987.
- Eggen, P., Kauchak, D. Educational Psychology. 3. vyd. New Jersey : Prentice-Hall, 1997 ISBN 0-13-374604-6.
- Goleman, D. Emoční inteligence. 1. vyd. Praha : Columbus, 1997. ISBN 80-859-2848-5.
- Mash, E., Wolfe, D. Abnormal Child Psychology. 2. vyd. Belmont : Wadsworth, 2002. ISBN 0-534-55413-X
- Mussen, P., Eisengerg, N. Roots of Sharing, Caring and Helping. 1. vyd. San Francisco : W. H. Freeman and Company, 1977. ISBN 0-7167-0045-X
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.