e-Pedagogium 2003, 3(1)

Praktická výuka veterinární biochemie a chemie potravin ve studijních programech Fakulty veterinární hygieny a ekologie Veterinární a farmaceutické univerzity Brno - současnost a perspektiva výuky

Vladimír Kopřiva, Miriam Smutná, Lenka Vorlová
Fakulta veterinární hygieny a ekologie
Veterinární a farmaceutická univerzita Brno

Praktická výuka v rámci disciplin veterinární biochemie a chemie potravin je nedílnou součástí studia ve studijním programu Fakulty veterinární hygieny a ekologie na Veterinární a farmaceutické univerzitě v Brně (FVHE VFU Brno). Studenti získávají v rámci praktické, ale současně i teoretické výuky znalosti a dovednosti pro své studium v rámci magisterského, ale i doktorského studijního programu.
Získané vědomosti a laboratorní zkušenosti z těchto disciplin studenti fakulty následně uplatňují v celém kontextu vysokoškolského studia, neboť disciplíny mají interdisciplinární charakter. Znalosti a praktické zkušenosti vhodně využívají v dalším studiu hygienických a medicínských předmětů studia veterinární hygieny a ekologie.
V současné době je praktická výuka realizována s využitím řady moderních a dostupných instrumentálních metod. V horizontu dlouhodobé perspektivy však předpokládáme inovaci technologie vzdělávání veterinární biochemie a chemie potravin v návaznosti na vývoj v těchto oborech. Předpokládáme především širší uplatnění počítačové a multimediální techniky.
Cílem obsahu výuky a inovace technologie vzdělávání, včetně využití didaktických prostředků, je v rámci komplexního přístupu ke vzdělávání budoucích odborníků veterinární hygieny a ekologie připravit absolventy vzdělané pro širokou oblast jejich působení ve veterinárně-hygienické a potravinářské praxi, včetně možnosti jejich úspěšného působení v oblasti státního dozoru v orgánech ochrany veřejného zdraví v souladu s curriculem fakulty.

Klíčová slova: Veterinární biochemie, chemie potravin, edukace, technologie vzdělávání, praktická výuka.

Applied education in frame of disciplines veterinary biochemistry and food chemistry is integral part of study in curriculum of Faculty of Veterinary Hygiene and Ecology at University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences in Brno. Students acquire knowledge und acquirements during both applied aducation in the course of master or doctor study.
Acquired knowledge and laboratory experience from these disciplines are used during the next study because disciplines have interdisciplinary character. Students use knowledge and practical experience in their next study of hygienic and medical subjects.
Today applied education makes use of up-to-date instrumental methods. In future we expect innovation in the field of education of veterinary biochemistry and food chemistry according to development in these branches.
Purpose of education and innovation in disciplines veterinary biochemistry and food chemistry is training future specialist. Graduates must be well educated for their practice in veterinary-hygienic and food-processing branches or in the field of state inspection, which is conformable with curriculum of faculty.

Keywords: Veterinary biochemistry, food chemistry, education, technology education, practical class.

Zveřejněno: 1. únor 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kopřiva, V., Smutná, M., & Vorlová, L. (2003). Praktická výuka veterinární biochemie a chemie potravin ve studijních programech Fakulty veterinární hygieny a ekologie Veterinární a farmaceutické univerzity Brno - současnost a perspektiva výuky. e-Pedagogium3(1), 
Stáhnout citaci

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.