Teachers' collegial support as an important precondition of school quality development
- Ústav pedagogických věd, Filozofická fakulta Masarykovy univerzity Brno
Keywords: school quality development, school autonomy, teacher's autonomy, teacher's collegial support
Published: February 1, 2001 Show citation
References
- KOZLÍK, J.: Hospitace - zdroj poučení a inspirace pro praxi i teorii. In: Pedagogická orientace, 6, 1999, č. 1, s. 86-93.
- POL, M., LAZAROVÁ, B.: Spolupráce učitelů: podmínka rozvoje školy. Praha Strom, 1999.
- PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. Praha Portál, 1997.
- VÁCLAVÍKOVÁ, E. K pedagogické autonomii učitele. Brno MU, 2000 (diplomová práce).
- VENTER, G.: Autonomie školy v Ma arsku. In: Rozvoj autonomie učitelů. Ústí nad Labem, UJEP 1999, s. 44-54.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.