Standardy přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol v Anglii a USA
- Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové
Standardy učitelské kvalifikace pro učitelky mateřských škol představují jeden ze základních nástrojů řízení kvality předškolní výchovy v mnoha edukačně vyspělých zemích. Příspěvek uvádí konkrétní přístupy k řešení této problematiky v USA a Anglii.
Klíčová slova: studijní programy učitelství pro mateřské školy, vzdělávání učitelů, standardy učitelské kvalifikace, řízení kvality ve vzdělávání
Setting and maintaining standards for professional preparation of early childhood teachers are important indicators of the increased professionalism of early childhood education in many countries. This article introduces national strategies on this field in England and USA.
Keywords: programs of early childhood teacher education, standards for preparation of early childhood professionals, quality assurance
Zveřejněno: 1. únor 2001 Zobrazit citaci
Reference
- Gudelines For Preparation Of Early Childhood Professional. NAEYC, Washington, D.C., 1996.
- Krejčová, V. Současné pojetí přípravy učitelů primární školy ve velké Británii. Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků ze VII. konference ČAPV. Hradec Králové, 1999. ISBN 80-7041-531-2.
- Mareš, J., Gavora, P. Anglicko-český pedagogický slovník. Praha, Portál, 1999. ISBN 80-7178-310-2.
- Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno, Masarykova Univerzita, Centrum pro další vzdělávání učitelů, 1996, ISBN 80-210-1333-8.
- Requirements for Courses of Initial Teacher Training. Department for Education and Employment. Circular number 4/98. London, 1998.
- Saracho, O., Spodek, B. Early Childhood Teacher Preparation. Teachers College Press. New York, 1990. ISBN 0-8077-3041-6.
- http://www.oecd.org/else/education/ecec. The OECD Thematic Review of Early Childhood Education band Care: Background Report for the United Kingdom.
- http://www.msmt.cz. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha)
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.