Standardy přípravného vzdělávání učitelek mateřských škol v Anglii a USA
- Pedagogická fakulta Univerzity Hradec Králové
Setting and maintaining standards for professional preparation of early childhood teachers are important indicators of the increased professionalism of early childhood education in many countries. This article introduces national strategies on this field in England and USA.
Keywords: programs of early childhood teacher education, standards for preparation of early childhood professionals, quality assurance
Published: February 1, 2001 Show citation
References
- Gudelines For Preparation Of Early Childhood Professional. NAEYC, Washington, D.C., 1996.
- Krejčová, V. Současné pojetí přípravy učitelů primární školy ve velké Británii. Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu. Sborník příspěvků ze VII. konference ČAPV. Hradec Králové, 1999. ISBN 80-7041-531-2.
- Mareš, J., Gavora, P. Anglicko-český pedagogický slovník. Praha, Portál, 1999. ISBN 80-7178-310-2.
- Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno, Masarykova Univerzita, Centrum pro další vzdělávání učitelů, 1996, ISBN 80-210-1333-8.
- Requirements for Courses of Initial Teacher Training. Department for Education and Employment. Circular number 4/98. London, 1998.
- Saracho, O., Spodek, B. Early Childhood Teacher Preparation. Teachers College Press. New York, 1990. ISBN 0-8077-3041-6.
- http://www.oecd.org/else/education/ecec. The OECD Thematic Review of Early Childhood Education band Care: Background Report for the United Kingdom.
- http://www.msmt.cz. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha)
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.