e-Pedagogium 2021, 21(2):83-92 | DOI: 10.5507/epd.2021.020

Učební materiály využívané při výuce práva na gymnáziích

Zdenka Novákováa, Jitka Tržilová
a Department of Pedagogy and Social Studies, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, 771 40 Žižkovo nám. 5

Předložený článek prezentuje vybrané výsledky výzkumného šetření směřujícího k využití učebních materiálů při výuce práva na gymnáziích. Pro výzkumné šetření bylo využito kvantitativního designu, data získaná prostřednictvím anonymního on-line dotazníku na serveru survio.com byla analyzována ve vztahu k využití učebních materiálů pro výuku práva, spokojenosti s dostupnými učebnicemi ze strany pedagogů a jejich následným využitím pro praxi.

Klíčová slova: výuka práva, učební materiály, rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.

Teaching materials used in the teaching of law at grammar schools in the Czech Republic

This article presents the selected results of a research survey on the use of teaching materials for teaching law in grammar schools. Quantitative design was used for the research survey; data obtained through an anonymous online questionnaire on the survio.com server was analysed in relation to the use of teaching materials for teaching law, educators' satisfaction with the textbooks available and their subsequent use in practice.

Keywords: law teaching, teaching materials, framework curriculum, school curriculum.

Vloženo: 24. červen 2021; Revidováno: 1. červenec 2021; Přijato: 1. červenec 2021; Zveřejněno online: 1. červenec 2021; Zveřejněno: 31. srpen 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Nováková, Z., & Tržilová, J. (2021). Učební materiály využívané při výuce práva na gymnáziích. e-Pedagogium21(2), 83-92. doi: 10.5507/epd.2021.020
Stáhnout citaci

Reference

  1. Frýzový, I. (2014). Pracovní list nejen v přírodovědném vzdělávání [Worksheet Not Only in Science Education], Komenský, Odborný časopis pro základní školy, ročník 139(1) [Professional journal for primary schools, vol. 139, no. 1].
  2. Horecký, J. et al. (2014). Společenské vědy pro střední školy - 3. díl: Pracovní sešit [Social Sciences for Secondary Schools - Volume 3: Workbook], Brno: Didaktis.
  3. Kalhous, Z. & Obst, O. (2009). Školní didaktika [School Didactics], Praha: Portál.
  4. Collective of authors, (2007). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia [Framework Curriculum for Grammar Schools], Praha: Prague Research Institute of Education.
  5. Collective of authors, (2001) Právo pro každého: učebnice programu Street Law - Právo pro každého [Law for Everyone: A Textbook for the Street Law Programme], Praha: Partners Czech.
  6. Mrázová, L. (2013). Tvorba pracovních listů. Metodický materiál [Creating Worksheets. Methodological Material] Brno: Moravian Museum.
  7. Průcha, J. (1998). Učebnice: Teorie a analýza edukačního média. Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky [Textbook: Theory and Analysis of Educational Media. A handbook for students, teachers, textbook writers and researchers], Brno: Paido.
  8. Punch, K. (2008). Základy kvantitativního šetření [Basics of quantitative research], Praha: Portál.
  9. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia [Framework Curriculum for Grammar Schools] - Edu.cz [online], ©2021 [retrieved 23th of June 2021]. Retrieved from: https://www.edu.cz/rvp/ ramcove-vzdelavaci-programy-pro-gymnazia-rvp-g/
  10. Ryska, R. & Puškinová, M. (2020) Právo pro střední školy [Law for Secondary Schools], Praha: EDUKO.
  11. Skalková, J. (2007). Obecná didaktika [General Didactics]. Praha: Grada.
  12. Staněk, A. (2009). Výchova k občanství v současné škole: profesní identita učitele výchovy k občanství [Citizenship education in the contemporary school: the professional identity of the citizenship education teacher], Praha: Epocha.
  13. Šil, P. & Karolová, J. (2012). Člověk jako občan a světoobčan. Politologie, právo a mezinárodní vztahy pro střední školy. [Man as Citizen and World Citizen. Political Science, Law and International Relations for Secondary Schools], Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
  14. Urban, M. (2013). STREET LAW aneb jak učit právo na středních školách. [STREET LAW or how to teach law in secondary schools], Praha: PF UK.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.