e-Pedagogium 2019, 19(3):52-59 | DOI: 10.5507/epd.2019.022

Osobní a profesní identita studentů učitelství pro 2. stupeň Z© na Pedagogické fakultě UP v Olomouci

Ondřej Duda
Ústav cizích jazyků, Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, ®iľkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Článek se zabývá charakteristikou, analýzou a klasifikací osobní a profesní identity studenta oborů učitelství pro 2. stupeň Z© na Pedagogické fakultě UP v Olomouci, a to z hlediska vztahu k sobě samému, ke studovanému oboru, k univerzitě a fakultě a k budoucí profesi. Výzkumnou skupinu tvořili studenti v závěrečných ročnících studia či čerství absolventi PdF UP. Výzkum byl koncipován jako kvalitativní a výzkumným nástrojem byl polostrukturovaný rozhovor. Zakotvená teorie byla zvolena jako metoda analýzy získaných dat.

Klíčová slova: Klíčová slova: identita, profese, učitel, učitelství, studium, univerzita, volba profese, povolání.

Personal and Professional Identity of Students of Teaching for the Second Stage of Primary School at the Faculty of Education, Palacký University

The article considers the characteristics, analysis and classification of personal and professional identity of students of teacher training programmes at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc, the Czech Republic. Specifically, the exploration identifies one's individual relationships towards oneself, the chosen programme, the faculty, as well as the university. There was a total of 6 graduate respondents in a qualitative research design with a semi-structured interview being the research tool. Grounded theory was the chosen method of data analysis.

Keywords: identity, profession, teacher, practice, study, university, profession choice.

Přijato: 27. říjen 2019; Zveřejněno: 1. listopad 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Duda, O. (2019). Osobní a profesní identita studentů učitelství pro 2. stupeň Z© na Pedagogické fakultě UP v Olomouci. e-Pedagogium19(3), 52-59. doi: 10.5507/epd.2019.022
Stáhnout citaci

Reference

  1. Andrysová, P. (2016). Osobnostní učitelství. Olomouc: UP. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Glaser, B. G. & Strauss, A. L. (1967). The Discovery of Grounded Theory. Strategies for Qualitative Research. Chicago: Aldine. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Hendl, J. (2012). Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál.
  4. Hrdá, M. & ©íp, R. (2011). Identita v sociálně pedagogickém výzkumu. Pole napětí, změn a začlenění. 1. vyd. Brno: MU.
  5. Strauss, A., L. & Corbinová, J. (1999). Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vyd. Boskovice: Albert.
  6. ©vaříček, R. & ©eďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál.

Tento článek je publikován v reľimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umoľňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.