e-Pedagogium 2017, 17(3):124-139 | DOI: 10.5507/epd.2017.042

Zisťovanie sebaobrazu (self-conceptu) koordinátora prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov v podmienkach Slovenska

Roman Božik
PhDr. Roman Božik, Ph.D., Ústav školní pedagogiky, Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně, e-mail: bozik@fhs.utb.cz

Autor v štúdii prezentuje čiastkové výsledky výskumu, ktorý bol realizovaný na Slovensku medzi koordinátormi prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov. Výskum bol zameraný na zisťovanie sebaobrazu (self-conceptu) funkcie koordinátora prevencie. Vzhľadom na výskumnú vzorku výskum prináša predovšetkým adaptovanie nového výskumného nástroja, ktorý by mohol byť aplikovaný i v podmienkach Českej republiky pri zisťovaní sebaobrazu funkcie metodika školskej prevencie. Výskum je i naďalej realizovaný.

Klíčová slova: koordinátor prevencie, sebaobraz

Determining the self-concept of coordinators for drug addiction prevention and other social and pathological problems in the context of Slovakia

In this study, the author presents the partial results of research carried out in Slovakia among coordinators for drug addiction prevention and other social and pathological problems. The research was focused on determining the self-concept of the function of prevention coordinator. As a result of the research sample, the research mainly shows the adaptation of a new research tool which could be applied in the conditions of the Czech Republic to determine the self-concept of the position of methodologist for school prevention. The research is still ongoing.

Keywords: prevention coordinator, self-concept

Zveřejněno: 1. září 2017  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Božik, R. (2017). Zisťovanie sebaobrazu (self-conceptu) koordinátora prevencie drogových závislostí a iných sociálno-patologických javov v podmienkach Slovenska. e-Pedagogium17(3), 124-139. doi: 10.5507/epd.2017.042
Stáhnout citaci

Reference

  1. Andrews, J. A. & Duncan, S. C. (1997). Examining the reciprocal relation between academic motivacion and substance use: Effects of family relationships, self-esteem and general deviance. Journal of Behavioral Medicine, 20(6), 523-549. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Atkinson, R. L. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
  3. Blatný, M. (2001). Sebepojetí v osobnostním kontextu. Brno: MU.
  4. Božik, R. (2017). Professional career training for school prevention specialists at universities. Procedia - Social and Behavioral Sciences 237, s. 1468-1474. Přejít k původnímu zdroji...
  5. Gavora, P. (2012). Tvorba výskumného nástroja pre pedagogické bádanie. Bratislava: SPN.
  6. Gavora, P. & Božik, R. (2016). Tvorba výskumného nástroja pre koordinátorov prevencie. Vytvořeno pro dizertační práci na PedF UK v Praze, obhájená 27. 4. 2017.
  7. Wiegerová, A. et al. (2012). Self-efficacy v edukačných súvislostiach. Bratislava: SPN Mladé letá.
  8. Zákon č. 317/2009 Z. z., O pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.