e-Pedagogium 2017, 17(3):100-110 | DOI: 10.5507/epd.2017.040
Elektronická platforma pro vývoj didaktických pomůcek: Pomůcka pro rozvoj předmatematických představ
- Ing. Karel Čermák, Katedra aplikované elektroniky a telekomunikací, Fakulta elektrotechnická ZČU, Univerzitní 26, 306 14 Plzeň, E-mail: cermakk@kae.zcu.cz
Článek představuje část výsledků interdisciplinární doktorské práce z Fakulty elektrotechnické Západočeské univerzity v Plzni na téma Embedded platforma pro vývoj didaktických pomůcek. Tato platforma by měla usnadnit vývoj elektronických pomůcek, které mohou sloužit jak v oblasti reedukace, tak i v pedagogické diagnostice. Na příkladu elektronické pomůcky pro rozvoj předmatematických představ bylo provedeno experimentální šetření přínosu embedded platformy, které z analýzy dat ukazuje na její možné budoucí využití či nasazení do praxe.
Klíčová slova: embedded platforma, elektronické výukové pomůcky, didaktika, reedukace, diagnostika, specifické poruchy učení, předmatematické představy, předškolní věk
This paper shows a part of results of an interdisciplinary doctoral thesis that was written in University of West Bohemia, Faculty of Electrical engineering. The thesis deals with the Embedded platform for didactical aids development that could be used in field of didactical reeducation and pedagogical diagnostics. One of the aids was build and its contribution to praxis was verified by the experimental research. This shows that the embedded platform could be used in future didactical aids projects.
Keywords: embedded platform, electronic teaching aids, didactics, reeducation, diagnostics, specific learning disabilities, pre-mathematical imagination, preschool-age
Zveřejněno: 1. září 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Čermák, K. (2016). Embedded platforma pro vývoj didaktických pomůcek. Plzeň: Elektrotechnická fakulta Západočeské univerzity v Plzni.
- Gajzlerová, L. (2014). Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy. Brno: Masarykova univerzita.
Přejít k původnímu zdroji...
- Polakovič, P. & Vránová, M. (2016). Pedagogický pohľad na edukačný proces podporovaný digitálnymi technológiami. e-Pedagogium 3, 118-126.
Přejít k původnímu zdroji...
- Smolíková, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. [online] Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2004. Dostupné z: http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_PV-2004.pdf.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.