e-Pedagogium 2014, 14(2):82-95 | DOI: 10.5507/epd.2014.020

Joined-up Linear Handwriting in Elementary Grades in the Context of Postponed Compulsory School Attendance

Martina Fasnerová
PhDr. Martina Fasnerová Ph.D., Department of Primary and Pre-primary Education, Faculty of Education, Palacký University, Olomouc, Žižkovo nám. 5, 779 00 Olomouc, Telephone: 00420-585 635 110, E-mail: martina.fasnerova@upol.cz

Klíčová slova: joined-up linear handwriting, postponed school attendance, primary school, teaching of handwriting, quality features of handwriting

The paper presents a long-term research study carried out in primary schools in Olomouc. The author introduces only a single part of this extensive research study performed in 2009 - 2013. The paper presents an assessment of joined-up linear handwriting in the context of postponed school attendance in selected quality-based categories.

Zveřejněno: 1. duben 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Fasnerová, M. (2014). Joined-up Linear Handwriting in Elementary Grades in the Context of Postponed Compulsory School Attendance. e-Pedagogium14(2), 82-95. doi: 10.5507/epd.2014.020
Stáhnout citaci

Reference

  1. Fabiánková, B., Havel, J. & Novotná, M. (1999). Výuka čtení a psaní na 1. stupni základní školy. Brno: Paido.
  2. Doležalová, J. (1998). Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus.
  3. Hendl, J. (2008). Kvalitativní výzkum, základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál.
  4. Hřebejková, J. (1987). Metodická příručka k výuce ČJ v 1. ročníku ZŠ. Praha: SPN, 1987.
  5. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
  6. Klégrová, J. (2003). Máme doma prvňáčka. Praha: Mladá fronta.
  7. Křivánek, Z. & WILDOVÁ, R. (1998). Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Pedagogická fakulta UK.
  8. Lencová, R. (2010). Comenia Script universal praktický manuál. Praha: Svět.
  9. Mlčáková, R. (2009). Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada Publishing.
  10. Penc, V. (1968). Metodika psaní. Praha: SPN.
  11. Punch, F. K. (2008). Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál.
  12. Wagnerová, J. (1998). Metodická přiručka k učebnici Učíme se číst pro 1. ročník základní školy. Praha: SPN.
  13. Zákon č. 561/2004 Sb. Ze dne 24. září 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) [online]. Praha: Ministerstvo vnitra ČR, 2005. Available from: http://www.mvcr.cz/sbirka/2004/sb190-04.pdf.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.