e-Pedagogium 2010, 10(89):533-537

Inovace přístupů v prostorové orientaci osob se zrakovým postižením prostřednictvím tyflomap

Dita Finková
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci

Keywords: Prostorová orientace a samostatný pohyb, osoby se zrakovým postižením, mapy, tyflomapy

Published: December 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Finková, D. (2010). Inovace přístupů v prostorové orientaci osob se zrakovým postižením prostřednictvím tyflomap. e-Pedagogium10(Suppl. 2), 533-537
Download citation

References

  1. BLASCH, B. B., WIENER, W. R. Foundations of Orientation and Mobility. 2. edition. New York: American Foundation for the Blind, 1997. ISBN 0891289461, 9780891289463.
  2. ČERVENKA, P. Mapy a orientační plány pro zrakově postižené. Praha: AULA, 1999. ISBN 80-902667-4-6.
  3. FINKOVÁ, D.; LUDÍKOVÁ, L.; RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
  4. GOLLEDGE, Reginald G. Geography and the disabled: A survey with special reference to vision impaired and blind populations. Transactions of the Institute of British Geographes [online]. 1993, vol. 18, no. 1 [cit. 2009-03-08], s. 63. Dostupný z WWW: <http://www.jstor.org/stable/623069?cookieSet=1>. Go to original source...
  5. JESENSKÝ, J. Tyflografické výzkumy a studie. Praha: SI, 1983.
  6. KEBLOVÁ, A. Hmat u zrakově postižených. Praha: Septima, 1999. ISBN 80-7216-085-0.
  7. LITVAK, A. G. Nástin psychologie nevidomých a slabozrakých. Brno: SPN, 1979.
  8. PERKINS, CH. Cartography: Progress in tactile mapping. Progress in Human Cartography [online]. 2002, vol. 26, no. 4 [cit. 2009-03-07], s. 521. Dostupný z WWW: <http://hdl.handle.net/2014/32438>. Go to original source...
  9. RŮŽIČKOVÁ, V. Integrace zrakově postiženého žáka do základní školy. Olomouc: VUP, 2006. ISBN 80-244-1540-2.
  10. WIENER, P. Prostorová orientace zrakově postižených. Praha: MŠMT, 1998.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.