e-Pedagogium 2010, 10(89):467-472
Znakový jazyk a jeho role v rozvoji osobnosti dítěte s těžkým sluchovým postižením
- Mgr. Jiří Langer, Ph.D., Ústav speciálněpedagogických studií PdF UP, Žižkovo nám. 5, Olomouc 771 40, tel: 585 635 322, e-mail: jiri.langer@upol.cz, URL: http://www.uss.upol.cz
Klíčová slova: Komunikace, rozvoj osobnosti, těžké sluchové postižení, český znakový jazyk
Zveřejněno: 1. prosinec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- BALÁŽ, J. a kol. Interpersonálna komunikácia a jej poruchy. Bratislava: SPN, 1988, 296 s.
- EVANS, L. Totální komunikace, struktura a strategie. Hradec Králové: Pedagogické centrum, 2001, 89 s. ISBN 80-238-7915-4.
- FREEMAN, R. D.; CARBIN, C. F.; BOESE, R. J. Tvé dítě neslyší? Praha: FRPSP, 1992, 359 s.
- GREGORY, S.; KNIGHT, P.; McCRACKEN, W. aj. Problémy vzdělávání sluchově postižených. Praha: FF UK, 2001, 278 s. ISBN 80-7308-003-6.
- HRONOVÁ, A.; MOTEJZÍKOVÁ, J. Raná komunikace mezi matkou a dítětem. Praha: FRPSP, 2002, 67 s.
- KOLUCHOVÁ, J. a kol. Přehled patopsychologie dítěte II. Olomouc: Univerzita Palackého, 1989, 107 s.
- KRAHULCOVÁ, B. Komunikace sluchově postižených. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2001, 303 s. ISBN 80-246-0329-2.
- MACUROVÁ, A. Poznáváme český znakový jazyk. (Úvodní poznámky). Speciální pedagogika, 2001, roč. 11, č. 2, s. 69-75. ISSN 1211-2720.
- MACUROVÁ, A.; HOMOLÁČOVÁ, I.; PTÁČEK, V. Výzkum komunikace neslyšících: český znakový jazyk. Speciální pedagogika, 1997, roč. 7, č. 3, s. 1-15. ISSN 0862-1632.
- SVOBODA, M.; KREJČÍŘOVÁ, D.; VÁGNEROVÁ, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001, 791 s. ISBN 80-7178-545-8.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.