e-Pedagogium 2010, 10(89):208-221

Pochopíš a dokážeš to

Roman Procházka
P-centrum Olomouc, FFUP v Olomouci, 1. LF UK v Praze

Článek informuje, o novém projektu Dokážu to, který přináší krátký intervenční program pro léčbu závislosti na pervitinu. Tento intervenční program je založen na principech kognitivně-behaviorální terapie. Během tohoto programu klient projde 12 strukturovaných sezení. Tyto sezení jsou koncipované tak, aby klient pochopil fungování pervitinu v lidském těle. Důležitým faktorem této metodiky je pochopení souvislostí mezi myšlením, emocemi, chováním a fyziologií těla k užívání pervitinu a uvědomil si spouštěče a důsledky užívání.

Klíčová slova: Pervitin, intervenční program,závislost, kognitivně-behavirální terapie

This Article discusses about a new project can I do it, which have contains a short intervention program for treatment for methamphethamine addiction. The intervention program had been based on the principles of cognitive-behavioral therapy. During this program the client goes through 12 structured sessions. These sessions are designed so that the client will understand of the functioning methamphetamine in the human body. An important factor in this methodology is understand to connections between thinking, emotion, behavior and physiology of the body to use methamphethamine and realized triggers and consequences of use.

Zveřejněno: 1. prosinec 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Procházka, R. (2010). Pochopíš a dokážeš to. e-Pedagogium10(Suppl. 2), 208-221
Stáhnout citaci

Reference

  1. Zeig, K. J. (2005). Umění psychoterapie. Praha: Portál.
  2. Vymětal, J. (2004). Obecná psychoterapie. Praha: Grada.
  3. Zábranský, T. (2004). Drogová epidemiologie. Olomouc: UP.
  4. Mravčik, V. & Zabransky, T. (2002) Prevalenčni odhad problemovych uživatelů drog v ČR - syntéza dostupných dat. Adiktologie Suplementum (Vybrané substudie analýzy dopadů novelizace drogové legislativy v ČR. 1 (1): 22-43).
  5. Smékalová, E., Procházka, R. (2007). Vybrané otázky pedagogické psychologie. Olomouc: UP.
  6. Kalina, K. et al. (2008). Základy klinické adiktologie. Praha: Grada.
  7. Neuroscience of psychoactive substance use and dependence. WHO, 2004, Switzerland.
  8. Kratochvíl, S. (2006). Základy psychoterapie. Praha: Portál.
  9. Praško, J., Možný, P., Šlepecký, M., et al. (2007). Kognitivně behaviorální terpaie psychických poruch. Praha: Triton.
  10. Nešpor, K. (2000). Návykové chování a závislost. Praha: Portál.
  11. Bower, G. H. (1981). Mood and memory. American Psychologist, 36, pp. 129-148 Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.