e-Pedagogium 2010, 10(88):213-231
Komunikační možnosti kateder vysokých škol a jejich aplikace v příkladech katedry rekreologie
- Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, tř. Míru 115, 771 11 Olomouc, Lenka.bartkova@upol.cz; bartkova.lenka@seznam.cz
Příspěvek se zaměřuje na problematiku komunikace vysokých škol. Zabývá se otázkou, co znamená řízená komunikace a proč je v současné době důležité, aby i dílčí články vysokých škol, jako jsou jednotlivé fakulty či katedry aktivně komunikovaly s veřejností. Ve svém příspěvku uvádím konkrétní příklady komunikace katedry rekreologie, která je součástí Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci. Pokouším se ukázat možnosti, jakým způsobem komunikovat s cílovou skupinou a zároveň se nejen odlišit, ale také prostřednictvím komunikace ukázat svou diferenciaci. Závěr příspěvku se věnuje novým trendům komunikace.
Klíčová slova: Event, komunikace, marketing, podniková identita, propagace, public relations, reklama, rekreologie
Communication Opportunities of University Departments and Their Applications in Examples of the Department of Recreology
The contribution is focused on communication problems of universities. It deals with questions what controlled communication means and why communication of university parts, like individual faculties or departments, with public is so important these days. I will mention concrete examples of communication of the Department of Rekreology, which is a part of the Faculty of Physical Culture, Palacký University Olomouc, in my article. I will try to display possibilities how to communicate with a target group and not only to diversify, but also to show up differentiation through communication at the same time. The last part of the article deal's with new trends in communication.
Keywords: Event, communication, marketing, corporate identity, promotion, public relations, advertising, recreology
Zveřejněno: 1. prosinec 2010 Zobrazit citaci
Reference
- BAČUVČÍK, R. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. 156 s.
- BENEŠ, M. Marketing a práce vysokých škol. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. 147 s.
- CIBÁKOVÁ, V. Marketing vysokých škol. Praha: Centrum vysokého školství, 2000. 71 s.
- EGER, L. Komunikace školy s veřejností. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2001. 122 s.
- FAIRCHAILD, M. Jak zjistit skutečnou hodnotu v public relations. Praha: Apra, 2001. 50 s.
- FORET, M., PROCHÁZKA, P., & URBÁNEK, T. Marketing - základy a principy. Brno: Computer press, 2005. 149 s.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 1998. 139 s.
- KRETTER, A. Příležitosti pre public relations v prezentácii vysokej školy. In Public Relations na vysokých školách. Sborník referátů z teoretického semináře pořádaného Univerzitou Komenského v Bratislave. Bratislava: Polygrafické stredisko UK v Bratislave. 1997. s. 30-33.
- PHILIPS, D. Online public relations. Praha: Grada Publishing, 2001. 215 s.
- SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: Ekka, 1996, 382 s.
- ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003, 236 s.
- VYSEKALOVÁ, J. MIKEŠ, J.. Jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 187 s.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.