e-Pedagogium 2009, 9(4):20-29
Uplatnění absolventů dvouoboroveho studia na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci - učitelství pro druhý stupeň základní školy: německý jazyk a další obor
- PhDr. Jarmila Dubová, Ph.D., Katedra německého jazyka, PdF UP
Příspěvek se zabývá uplatněním absolventů dvouoborového studia na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci - učitelství pro druhý stupeň základní školy: německý jazyk a další obor. Na cizí jazyky je sice kladen důraz v základním školství, ale převládá výuka angličtiny. Němčina je volitelný předmět, vyučuje se v 7. až 9. ročníku základní školy. Proto bylo záměrem zjistit: a) na jakém typu školy absolventi učí a b) v jakém rozsahu učí vystudovaný obor.
Klíčová slova: Němčina, absolventi, uplatnění, dvouooborové studium, Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
PROFESSIONAL FULFILMENT OF GRADUATES FROM THE DEPARTMENT OF GERMAN
The Faculty of Education, Palacký University, Olomouc provides education for primary school teachers. Compared to the recent past, foreign languages are being taught more at the moment, however it is English that predominates. German is taught as an option from 7th to 9th class (age 13-15) and it does not become a compulsory subject until secondary schools. That is why the Department of German wants to find out a) at what types of school and b) to what extent its graduates teach.
Keywords: German language, graduates, fulfilment, Faculty of Education, Palacký University, Olomouc
Zveřejněno: 1. srpen 2009 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Reference
- <http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolskareforma/ramcove-vzdelavaci-programy> [cit. 24. 10. 2009].
- <http://respekt.ihned.cz/analyza/c1-38404050-nein-nechceme-nemcinu> [cit. 24. 10. 2009].
- DUBOVÁ, J. MATUŠKOVÁ, T. Uplatnění absolventů jednooborového studia učitelství německého jazyka. Cizí jazyky. 1999/2000, roč. 43, č. 5, s. 160-161. ISSN 1210-0811.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.