e-Pedagogium 2009, 9(3):30-38
Projekt Close-to a jeho možnosti využití ve výuce
- Mgr. Miroslava Horáková, Divize bezpečnosti a dopravního inženýrství -, Oblast psychologie v bezpečnosti silničního provozu, Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., Vinohrady 10, 639 00 Brno, katolicka.m@seznam.cz
Článek pojednává o projektu Close-to. Tento projekt, který je spolufinancovaný EU, má za cíl ovlivnit skupinu mladých začínajících řidičů směrem k vyšší bezpečnosti. V jeho rámci působí tzv. peer-mentoři, mladí lidé, kteří prožili dopravní nehodu a vyprávějí nyní v autoškolách či na středních školách svůj příběh s cílem vést studenty k vyšší zodpovědnosti při řízení. Efekt metody je zjišťován prostřednictvím dotazníkového šetření.
Klíčová slova: Skupina mladých řidičů, postoj, peer-mentor, peer-metoda
Project "Close-to" and Its Implementation in Education
The article deals with the project Close-to. This project is funded by the E.U. and its goal is to influence the group of young drivers (increase of traffic safety). Young drivers at driving schools or secondary schools listen to a story of an accident from someone (= peer mentor) who had experienced an accident (offender, victim etc.). These meetings should lead young drivers to more responsible driving. The effect of this method is measured by a questionnaire survey.
Keywords: Group of young drivers, attitude, peer-mentor, peer-method
Zveřejněno: 1. červen 2009 Zobrazit citaci
Reference
- Close-to (2006). Annex I. Description of the action.
- OECD. Young Drivers: The Road to Safety. Paris: OECD Publishing, 2006. ISBN 92-821-1334-5, s. 27-60.
- PFEIFFER, R. et al (2006). Close-to - final report. Graz, FGM.
- ŠTIKAR, J., HOSKOVEC, J. Přehled dopravní psychologie. Historie, teorie, výzkum, aplikace. 1 vyd. Praha: Karolinum 1995. ISBN 80-7066-981-0, s. 57-58, 69.
- SIEGRIST, S. (2004). Questions for psychologists related to enforcement strategies. In ROTHENGATTER, T., HUGUENIN, D. (Eds.) (2004). Traffic and transport psychology. London, Elsevier. ISBN 0-08-043925-X, s. 349-356.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.