e-Pedagogium 2006, 6(1):48-56
E-learning, pedagogika a knowledge management
- Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D., Univerzita Palackého v Olomouci, Katedra českého jazyka a literatury, Pedagogická fakulta UP, Informační středisko, Fakulta tělesné kultury UP, e-mail: kamil.kopecky@upol.cz
Příspěvek se zabývá vztahem mezi e-learningem a procesem učení se, jehož realizace se v průběhu posledních let přizpůsobila novým podmínkám, zejména rozvoji Internetu. Zabývá se rovněž modelováním e-learningového vzdělávání prostřednictvím modelů pedagogical/andragogical driven development scheme a technology driven development scheme. Potenciál pro realizaci e-learningu poskytují také inteligentní procesy učení se (ILP) a personalizované systémy podpory učení. V rámci didaktiky a metodologie e-learningu článek popisuje přechod od instruktivního ke konstruktivnímu procesu poznání, zabývá se rovněž ACCEL modelem a dalšími pedagogickými aspekty, které jsou spojené s e-learningem.
Klíčová slova: E-learning, intelligent learning process, učení se, bricolage, pedagogical/andragogical driven development scheme, technology driven development scheme, ACCEL model, konstruktivismus
E-learning, pedagogy and knowledge management
This article focuses on the relation between e-learning and the learning process, especially on the change of teaching due to the development of the Internet. It discusses models of e-learning development - pedagogical/andragogical driven development scheme and technology driven development scheme. Intelligent Learning Process (ILP) and personalized learning systems offer new possibilities for the development of e-learning. The paper also discusses the application of the constructivism methodology in the process of virtual studying.
Keywords: E-learning, intelligent learning process, learning, bricolage, pedagogical/andragogical driven development scheme, technology driven scheme, ACCCEL model, constructivism
Zveřejněno: 1. únor 2006 Zobrazit citaci
Reference
- BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha : AISIS. ISBN 80-239-0106-0
- DICHANZ, H. ERNS, A. E-learning: Begriffliche, psychologische und didaktische Überlegungen zum "electronic learning". MedienPädagogik, 2001. Online: http://www.medienpaed.com/00-2/
Přejít k původnímu zdroji...
- KOPECKÝ, K. E-learning v Evropské unii. In: E-Pedagog 4. Olomouc : PdF UP, 2003. Online: http://epedagog.upol.cz/eped4.2003/clanek04.pdf
- KOPECKÝ, K. E-learning v Evropě (Thematic Monitoring a analýza evropského e-learningu). In: EWIT - Education With Internet Technology. Olomouc : Univerzita Palackého, 2005. Online: http://elearning.upol.cz/ewit/ElearningvEvrope.doc
- LÉVI-STRAUSS, C. Myšlení přírodních národů. Praha : Dauphin, 1996
- TEACHING and LEARNING Online. http://www.csus.edu/ (komplexy informací)
- VESELÝ, V. Virtuální vzdělávání. Virtuální inovační park. www.park.cz
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.