Hodnocení elektrotechnických stavebnic
- PaedDr. PhDr. Jiří Dostál, Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Telefon: +420 585635292, E-mail: dostalj@pdfnw.upol.cz
Technika se dostala snad do všech oblastí lidského konání, tedy rovněž i do výuky v podobě materiálních didaktických prostředků. Elektrotechnické stavebnice jsou významnými materiálními edukačními médii ve výuce technické výchovy. Práce se zabývá tvorbou univerzálního nástroje pro hodnocení elektrotechnických stavebnic.
Klíčová slova: Elektrotechnická stavebnice, hodnocení, technická výchova
Evaluating electro-technical kits
Technology has entered almost all areas of human activity including education, where it has the form of specialized educational devices. Electro-technical assembly kits are an important educational medium in teaching technical education. The paper attempts to propose a universal tool for the assessment of quality of electro-technical kits for educational purposes.
Keywords: Electro-technical assembly kits, evaluation, technical education
Zveřejněno: 1. srpen 2005 Zobrazit citaci
Reference
- KŘENEK, M. - KOTRBOVÁ, A. Elektronika v technických pracích 8. ročníku ZŠ. 1. vyd. Praha : SPN, 1985. 160 s.
- JANDA, O. Základní didaktické a technické požadavky při konstrukci elektronických stavebnic pro výuku učiva z elektroniky na základní škole a při zájmové technické činnosti mládeže. In Výukové programy pro didaktickou techniku v přípravě budoucích učitelů. 1. vyd. Praha : UK, 1990. s. 107-111. ISBN 80-7066-168-2.
- HAVELKA, M. - SERAFÍN, Č. Konstrukční a elektrotechnické stavebnice ve výuce obecně technického předmětu. 1. vyd. Olomouc : PdF UP, 2003. 170 s. ISBN 80-244-0692-6.
- SACHS, B. - FIES, H. Baukästen im Technik-unterricht : Grundlagen und Beispiele. 1. Aufl. Ravensburg : Otto Maier Verlag, 1977. 177. s. ISBN 3-473-61669-9.
- KLEMENT, M. Možnosti evaluace výukových programů. In Trendy technického vzdělávání 2005. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2005. s. 17-29. ISBN 80-7220-227-8.
- CHRÁSKA, M. Zajímá nás reliabilita (spolehlivost) našeho měření? In Trendy technického vzdělávání 2004. 1. vyd. Olomouc : Votobia, 2004. s. 65-69. ISBN 80-7220-182-4.
- SHAVELSON, R. J. - TOWNE L. aj. Scientific Research in Education. Vyd. neuvedeno. Washington : National Research Council, 2004 [cit. 2005-04-10]. 204 s. ISBN 0-309-08291-9. Dostupné z: <http://books.nap.edu/catalog/10236.html>. Plný text.
- CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 1. vyd. Olomouc : PdF UP, 2003. 198 s. ISBN 80-244-0765-5.
- HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. 1. vyd. Praha : Portál, 2004. 584 s. ISBN 80-7178-820-1.
- DOSTÁL, J. Elektrotechnické stavebnice. [on-line]. 2004-05. [cit. 2005-08-11]. Dostupné z: <http://www.elektrotechnickestavebnice.aktualne.cz>.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.