e-Pedagogium 2005, 5(1):9-23

Chápání pojmu efektivnost v české a slovenské pedagogické literatuře

Martin Havelka
Mgr. Martin Havelka, Katedra technické a informační výchovy, PdF UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc

Příspěvek řeší problematiku efektivnosti ve vyučování a zabývá se pojetím tohoto a souvisejících pojmů v české a slovenské pedagogické literatuře.

Klíčová slova: Edukační proces, účinnost, efektivnost, přidaná hodnota ve vzdělávání

The concept of "effectiveness" in Czech and Slovak pedagogical literature

The paper deals with the idea of effectiveness in learning and it maps the understanding of this and other related notions in Czech and Slovak pedagogical literature.

Keywords: Educational process, effectiveness, added value in education

Zveřejněno: 1. únor 2005  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Havelka, M. (2005). Chápání pojmu efektivnost v české a slovenské pedagogické literatuře. e-Pedagogium5(1), 9-23
Stáhnout citaci

Reference

  1. BENČO, J. Ekonómia vzdelávania. Bratislava: IRIS, 2002. 185 s. ISBN 80-89018-41-6.
  2. FRONEK, J. Velký česko-anglický slovník. 1. vyd. Voznice: LEDA, 2000. 1597 s. ISBN 80-85627-54-3.
  3. FRONEK, J. Anglicko-český slovník s nejnovějšími výrazy. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2002. 1204 s. ISBN 80-85927-13-6.
  4. kol. Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. 2. oprav. a dopl. vyd. Praha: ACADEMIA, ISBN 80-200-0493-9.
  5. kol. Slovník školské fyziky. 1. vyd. Praha: SPN, 1988. 292 s. ISBN nemá.
  6. LERNER, I. J. Didaktické zásady vyučovacích metód. Bratislava: SPN. 1988. ISBN nemá.
  7. MECHLOVÁ, E., KOŠŤÁL, K. a kol. Výkladový slovník fyziky pro základní vysokoškolský kurz. Praha: Prometheus, 1999. 588 s. ISBN 80-7196-151-5.
  8. PALA, K. a VŠIANSKÝ, J. Slovník českých synonym. Praha: NLN, s. r. o., 1994. 439 s. ISBN 80-7106-059-3.
  9. PETLÁK, E. Všeobecná didaktika. Bratislava: IRIS, 2004. 311 s. ISBN 80-89018-64-5.
  10. POLÁKOVÁ, E. Meranie efektívnosti elektronických foriem dištančného štúdia. In: Technológia vzdelávania. Číslo 8, ročník 12, 2004. s. 4-6. ISSN 1335-003X.
  11. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. 473 s. ISBN 80-7178-631-4.
  12. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. 322 s. ISBN 80-7178-772-8.
  13. STRAČÁR, E. Systém a metódy riadenia učebného procesu. Bratislava: SPN 1977, s. 16. ISBN nemá.
  14. TUREK, I. Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. 2. doplněné vyd. Bratislava: Združenie pre vzdelávanie EDUKÁCIA, 1998. 328 s. ISBN 80-88796-89-X.
  15. WINDHAM, D. M. Effectiveness Indicators in the Economic Analysis of Educational Activities. In: International Journal of Educational Research, 12, 1988, č. 6 (special issue). Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.