e-Pedagogium 2004, 4(1):54-59

Pedagogické pojetí projektování biochemie potravin v podmínkách nového studijního programu na Fakultě veterinární hygieny a ekologie Veterinární farmaceutické univerzity Brno

Vladimír Kopřiva, Ladislav Malota
Ústav biochemie, chemie a biofyziky, Fakulta veterinární hygieny a ekologie, Veterinární a farmaceutická univerzita Brno

Biochemie potravin jako studijní disciplína nově akreditovaného studijního programu Hygiena, technologie a ekologie je koncipována ve svém pojetí jako nová studijní disciplína, která vychází z tradiční výuky biochemie a chemie potravin.
Teoretická i praktická výuka disciplíny doplňuje ucelený systém kurikula a ve svém důsledku znalosti o potravinách, biochemických změnách v nich a o využití biochemických ukazatelů v moderním přístupu pro posuzování zdravotní nezávadnosti potravin, zejména živočišného původu. V koncepci disciplíny se promítá i Strategie zabezpečování zdravotní nezávadnosti potravin přijatá formou vládního usnesení č. 1320, které vychází z doporučení Evropské unie, tzv. Bílé knihy na téma zdravotní nezávadnost potravin.
V pedagogických informacích příspěvek charakterizuje náš pedagogický přístup a pojetí projektování disciplíny do kurikula studijního programu v rámci vysokoškolské pedagogiky. Současně shrnujeme vybrané praktické zkušenosti a poznatky akademických pracovníků ústavu aplikované v pedagogické praxi.

Klíčová slova: Bakalářský studijní program - magisterský studijní program - biochemie potravin - teoretická výuka - praktická výuka - vysokoškolská pedagogika - aktivity posluchačů

Pedagogic approach to development of food biochemistry in terms of a new study programm in Faculty of Veterinary Hygiene and Ecology University of Veterinary and Pharmaceutical Sciences Brno

Food biochemistry as one study branch of a new acredit research programm - Hygiene, technology and ecology is drawn like a study branch, which results from the traditional education of food chemistry and biochemistry.
Theory and practical education of the branch complete the system of curiculum and in consequence the knowledge of food stufs biochemical changes and of the utilization biochemical indicators in the modern approach for the evaluation of food safety, especially in foods of animal origin. Food safety strategy adopted in Decree of the Gowernment of the Czech Republic of December 10, 2001, No. 1320, what source in recomendation EU: White Book is reflectig in the conception of the branch.
Contribution characterises our pedagogic approach and conception on of the branch to curiculum of research programm in the frame of academic pedagogy.

Keywords: Bachelor study - Master study - food biochemistry - academic pedagogy - student activities

Zveřejněno: 1. únor 2004  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kopřiva, V., & Malota, L. (2004). Pedagogické pojetí projektování biochemie potravin v podmínkách nového studijního programu na Fakultě veterinární hygieny a ekologie Veterinární farmaceutické univerzity Brno. e-Pedagogium4(1), 54-59
Stáhnout citaci

Reference

  1. VAŠUTOVÁ, J. a kol. Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 1999, 222 s. ISBN 80-86039-97-8.
  2. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha : Portál, 2000, 272 s. ISBN 80-7178-399-4.
  3. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002, 488 s. ISBN 80-7178-631-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.