e-Pedagogium 2003, 3(4)

Nadané děti a česká realita

Alžběta Peutelschmiedová
Katedra speciální pedagogiky PdF UP v Olomouci

Článek přináší stručný vhled do současného stavu výchovy a vzdělávání nadaných dětí v České republice. Zdůrazňuje nezbytnost respektování specifického přístupu k nadaným a talentovaným dětem a doporučuje zařadit jejich výchovu a vzdělávání do oblasti speciální pedagogiky jako osob se specifickými potřebami.

Klíčová slova: Nadání, talent, výchova a vzdělávání, speciální pedagogika, osoba se specifickými potřebami

The article brings a short information on contemporary state of the education of gifted children in Czech republic. The author points to the necessity to respect special attitudes towards gifted children and recommends to realize their education within the framework of special education as the persons with special needs.

Keywords: Gift, talent, education, special edukation, person with special needs

Zveřejněno: 1. srpen 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Peutelschmiedová, A. (2003). Nadané děti a česká realita. e-Pedagogium3(4), 
Stáhnout citaci

Reference

  1. Gardner, H. Dimenze myšlení. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
  2. Mönks, F. J. Nadané dítě. Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0445-5.
  3. Průcha, J. a kol.Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.