e-Pedagogium 2003, 3(1)

Možnost využití výukových programů v práci s dětmi trpícími specifickými vývojovými poruchami učení

Věra Petráková
Pedagogická fakulta UP v Olomouci

Příspěvek se zabývá obecně problematikou specifických vývojových poruch učení, významem jejich reedukace a možností využití speciálních výukových programů určených pro tuto kategorii dětí na základních školách. Popisuje základní členění tohoto specializovaného softwaru a uvádí, co bývá jakým typem programu procvičováno. Ke každé kategorii vybírá na ukázku pár programů spolu s adresami, na kterých jsou k dispozici bližší informace, popřípadě demoverze.

Klíčová slova: Biofeedback, diagnostika, lehká mozková dysfunkce, reedukace, specifické poruchy učení, výukový program.

Option of use of the educational software at work with children who suffer from the specific learning disabilities

The contribution is focused on the general problems of the specific learning disabilities, on the sense of theirs re-education and on the option of use of the special educational software, which is meant for children at elementary schools who suffer from the specific learning disabilities. It describes the basic classification of this specialized software. It presents what do the constituent types of programs practise. It chooses to each category a few programs together with the addresses, where are the additional information and possibly demos at disposal.

Keywords: Biofeedback, diagnostics, minimal brain dysfunction, re-education, the specific learning disabilities, educational software.

Zveřejněno: 1. únor 2003  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Petráková, V. (2003). Možnost využití výukových programů v práci s dětmi trpícími specifickými vývojovými poruchami učení. e-Pedagogium3(1), 
Stáhnout citaci

Reference

  1. [citace: 9.12.2002] http://pes.eunet.cz/veda/clanky/7268_0_0_0.html
  2. [citace: 9.12.2002] http://pes.eunet.cz/veda/clanky/7269_0_0_0.html
  3. [citace: 11.12.2002] http://pes.eunet.cz/veda/clanky/7359_0_0_0.html
  4. [citace: 11.12.2002] http://pes.eunet.cz/veda/clanky/7395_0_0_0.html
  5. [citace: 9.12.2002] http://www.novak.cz/#nabidka
  6. [citace: 9.12.2002] http://www.pvskoly.cz/~zshus/spectr.htm
  7. [citace: 9.12.2002] http://www.logoped.cz/inf.html#pro
  8. [citace: 29.1.2003] http://www.pppor.zlinedu.cz
  9. ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. 2. vyd. Praha : nakl. Portál, 1996. 196 s. ISBN 80-7178-096-0.
  10. ČERNÁ, M. Lehké mozkové dysfunkce. dotisk 3. vyd. Praha : Univerzita Karlova: Karolinum, 2002. 224 s. ISBN 80-7184-880-8.
  11. [citace: 11.12.2002] http://pes.eunet.cz/veda/clanky/7500_0_0_0.html
  12. [citace: 11.12.2002] http://pes.eunet.cz/veda/clanky/7533_44_0_0.html

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.