Možnosti uplatnění e-learningu v pedagogické přípravě učitelů technických předmětů
- Katedra inženýrské pedagogiky, Masarykův ústav vyšších studií ČVUT
V popředí projektů zavádění e-learningu do výuky nesmí stát technologie, nýbrž pedagogické a psychologické hodnoty. Jen tak může být dosaženo odpovídající kvality výuky. Příspěvek se zabývá možnostmi uplatnění e-learningu v pedagogickém vzdělávání učitelů technických předmětů a zvažuje jeho možnosti a meze.
Klíčová slova: E-learning, pedagogické studium, učitelé odborných předmětů, pedagogické a psychologické hodnoty.
When we implement e-learning in studies, not only technologies, but especially pedagogical and psychological values have to be taken into consideration. That is the only way we can assure the quality of education. The paper reflects prospects and limits of using e-learning in technical teacher education.
Keywords: E-learning, technical teachers´ education, teachers of technuical subjects, pedagogical and psychological values.
Zveřejněno: 1. únor 2003 Zobrazit citaci
Reference
- BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání (Théories contemporaines de l´education, 3. édition. Ottawa : Agence d´arc 1993). Praha : Portál, 1998
- DOBROVSKÁ, D., ANDRES, P. Postoje učitelů technických předmětů k pedagogickému vzdělání. e-Pedagogium (on-line), 2002, roč. 2, č. 2. [cit. 2003-4-9]. Dostupné na www: <http://epedagog.upol.cz/eped2.2002/clanek07.htm>. ISSN 1213-7499.
- DOBROVSKÁ, D. MĚŘIČKA, J, POKORNÝ, A. Výuka humanitních předmětů na ČVUT. Referát konference IGIP, Karlsruhe 2003
- KIRKWOOD, A., PRICE, L., RAE, S. The Changing Landscape for Learners and Learning: What do we know about students´ and experiences of ICT for learning? Přednáška na konferenci SHRE : New Students, New Learning. Glasgow, 2002
- SAK, P. Proměny současné mládeže. Petrklíč, 2000
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.