e-Pedagogium 2002, 2(88):20-25

Hodnocení ve výuce aktivní konstrukcí poznatků žáka

Jiří Škoda, Pavel Doulík
Pedagogická fakulta UJEP Ústí nad Labem

V této studii je diskutován současný stav hodnocení ve výuce přírodovědných předmětů s bližším zaměřením na chemii na úrovní základní školy. Tradičně pojaté hodnocení již neodpovídá současným trendům, souvisejících s rozvojem aktivizačních metod výuky. V této studii jsme se zaměřili na aplikaci konstruktivistických přístupů do výuky chemie a na problematiku hodnocení s těmito přístupy souvisejícími. Součástí je i komparace hodnocení mezi tradičně pojatým vyučováním a vyučováním s využitím konstruktivistických přístupů.

Klíčová slova: hodnocení, konstruktivismus, přírodovědné předměty, korelační analýza

Zveřejněno: 1. prosinec 2002  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Škoda, J., & Doulík, P. (2002). Hodnocení ve výuce aktivní konstrukcí poznatků žáka. e-Pedagogium2(Suppl. 1), 20-25
Stáhnout citaci

Reference

  1. DOULÍK, P., ŠKODA, J. Metoda učení jako aktivní konstrukce poznatků žáka aplikovaná ve výuce chemie. Biologie, chemie, zeměpis, 3, 2001, s. 125-130. ISSN 1210-3349
  2. DOULÍK, P., ŠKODA, J. Netradiční metody výuky chemie. Moderní vyučování, 4, 2001, č. 4, s. 8-9. ISSN 1211-6858
  3. DOULÍK, P., ŠKODA, J. Otázky diagnostiky při výuce chemie metodou aktivní konstrukce poznatků žáka. Moderní vyučování, 6, 2001, s. 8-9. ISSN 1211-6858
  4. HELD, L., PUPALA, B. Psychogenéza žiakovho poznania vo vyučovaní. Bratislava: Edičné stredisko Amos PedF UK, 1995.
  5. CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. 91 s. ISBN 80-85931-68-0 Přejít k původnímu zdroji...
  6. MÜLLEROVÁ, L. Učební styl, jedna z podmínek ovlivňující aktivní konstrukci poznatků žáků. In.: Sborník z medzinárodní vedecko-odborné konference Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Bánská Bystrica: Univerzita M. Bela, 2001 (v tisku).
  7. SOLÁROVÁ, M., SEDLÁČKOVÁ, S. Výuka chemie na gymnáziích. In Pedagogika chemie základní a střední školy. Sborník z mezinárodní konference. Praha: PedF UK, 1998.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.