Prekoncept jako východisko práce učitele
- Katedra primárního vzdělávání, Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta
Rozvoj vzdělávacích potencionalit studujících v kombinované formě studia vyžaduje odlišné prostředky a postupy. Studující akceptují zejména praktická ověřování vyučovacích postupů - pedagogické experimentování. Zaváděním praktických aktivit umožňujeme studujícím ověřovat modely, v tomto případě model konstruktivistický, v praxi.
Klíčová slova: studentovo pojetí výuky, řízení kurikula, vyučovací postupy, pedagogické experimenty, prekoncepce
Zveřejněno: 1. prosinec 2002 Zobrazit citaci
Reference
- DOULÍK, P., ŠKODA, J, MÜLLEROVÁ, L. Diagnostika prekonceptů v práci učitele. In.: Sborník příspěvků z 10. mezinárodního teoreticko-metodického semináře Quo vadis výchova. Iuventa: Bratislava 2001.
- GAVORA, P. Naivné teórie dieťaťa a ich pedagogické využitie. Pedagogika, 42, 1992,č.1, s.95-102.
- MAREŠ, J., OUHRABKA, M. Žákovo pojetí učiva. Pedagogika, 42, 1992, č.1, s.83-94.
Přejít k původnímu zdroji...
- MÜLLEROVÁ, L. Řízení kurikula. Ústí n. Labem: UJEP, 2000. ISBN 80-7044-316-2.
- NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc: UP 2000. ISBN 80-244-0208-4
- ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU 1998. ISBN 80-210-1937-9
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.