e-Pedagogium 2002, 2(3):20-39
Edukace učitelů v problematice náhlých poruch zdraví
- Katedra antropologie a zdravovědy PdF UP, Olomouc
Předkládaná studie vychází z odpovědí učitelů - praktiků na otázky týkající se akutních stavů postihujících (především a často) děti trpící epilepsií (padoucnicí), diabetem (cukrovkou) a bronchiálním astmatem. Na základě získaných údajů je možno ověřit, zda učitelé byli v základní pregraduální pedagogické přípravě, popř. v průběhu dalšího vzdělávání dostatečně poučeni, jak zvládnout akutní stavy a náhlé poruchy zdraví. Studie dochází k závěru, že:
ne vždy funguje "politika" vzdělávání v této oblasti a
učitelé v praxi pociťují potřebu řádné a pravidelné aktualizace poznatků z oblasti první pomoci a přístupu ke zdravotně handicapovaným dětem.
Klíčová slova: Akutní poruchy zdraví
První pomoc
Epilepsie
Asthma bronchiale
Diabetes mellitus
Edukace učitelů
The presented study resumes the answers of teachers - practitioners resolving the questions concerning the acute states afflicting (above all and often) the children suffering from epilepsy, diabetes and bronchial asthma. On the basis of obtained data it is possible to make sure whether the teachers in basic pregradual teaching preparation, or as the case may be, in the course of their further education sufficiently instructed how to master acute states and sudden health deficiencies.
The study comes to the conslusion that
"the policy" of education does not always function in this sphere and
the teachers in practice appreciate honest and regular updating of the pieces of knowledge from the sphere of the first aid and of the access to the mentally and physiccaly handicapped children.
Keywords: Acute health deficiencies
First aid
Epilepsy
Asthma bronchiale
Diabetes mellitus
Education of teachers
Zveřejněno: 1. červen 2002 Zobrazit citaci
Reference
- KLENER, P. a kol. Vnitřní lékařství. IV.díl. Praha : Karolinum, 1998. 1. vyd., 259 s. ISBN 80-7184-456-X
- KOTULÁN, J. Preventivní lékařství. I.díl. Brno : MU 1993. 1. vyd., 285 s. ISBN 80-210-0336-7
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.