e-Pedagogium 2002, 2(1):59-63
Může hudba vychovávat?
Několik poznámek k výchovné funkci hudby
- Katedra hudební výchovy PdF UP v Olomouci
Předložená studie ukazuje na základě historického srovnání textů některých autorů (Platon, Schiller, Fichte, Teige) měnící se pohled na výchovné možnosti hudby.
Klíčová slova: hudba, mravný, svoboda, vkus, výchova, Platón, Friedrich Schiller, Fichte, Hartmut von Hentig, Karel Teige
Keywords: Music, vocal music, instrumental music, education, function
Zveřejněno: 1. únor 2002 Zobrazit citaci
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.