e-Pedagogium 2001, 1(1)

Využití marketingu ve vzdělávání

Eva Francová
FF UP Olomouc

Příspěvek se zabývá využíváním marketingových aktivit a postupů jako prostředku zvyšování kvality ve vzdělávání i zvyšování image vysoké školy. Činnost vysoké školy vychází z potřeb a přání zákazníků - studentů. K efektivnímu uspokojení jejich potřeb (vzdělávacích a informačních) škola směřuje také využitím různých marketingových prostředků mezi které patří i tzv. nástroje marketingového mixu služeb. Konkrétně se jedná o: vlastní službu, jež je poskytována, její cenu - hodnotu, způsob předání a dostupnost služby, komunikační mix vůči studentům i veřejnosti. Dalšími nástroji jsou pak studijní programy, lidé, jenž zabezpečují tyto služby a procesy.

Klíčová slova: vzdělávání, marketing, služba, kvalita, cena, dostupnost služby, komunikační mix, reklama a propagace

Zveřejněno: 1. únor 2001  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Francová, E. (2001). Využití marketingu ve vzdělávání. e-Pedagogium1(1), 
Stáhnout citaci

Reference

  1. Horáková, H.: Marketing služeb. In Marketingové aplikace. VŠE, Praha 1998
  2. Svobodová, H.: Základy marketingu II. VŠB-TU, Ostrava 1998

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.