e-Pedagogium 2020, 20(3):9-31 | DOI: 10.5507/epd.2020.018
Spolupráce škol se žáky, kteří žijí ve složitých životních podmínkách, v čase opatření přijatých v souvislosti s šířením Covid-19
- a Oddělení výzkumů a evaluace, Odbor pro sociální začleňování (OSZ), Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
Článek představuje výzkumnou zprávu provedenou po první vlně epidemie Covid-19 na partnerských školách. Cílem tohoto výzkumu bylo pomocí dotazníku zjistit, zda a jakými prostředky se školám dařilo udržet kontakt se žáky. Jak vyplývá z uvedených dat, školám se nedařilo být v pravidelném kontaktu se žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí, se žáky z ekonomicky slabých rodin a se žáky s nízkou motivací k učení, jejíž příčinou může být absence vzorů v rodinách, ekonomická situace a nevhodné prostředí pro školní přípravu.
Klíčová slova: Covid-19, distanční výuka, žáci ve složitých podmínkách, komunikace s žáky, vzdělávání.
Cooperation between schools and pupils living in difficult living conditions at the time of the measures implemented with the regard of spread of Covid-19
The article presents a research report carried out after the first wave of the Covid-19 epidemic in partner schools. The aim of this research was to use a questionnaire to find out if and by what means schools managed to maintain contact with pupils. As the data show, schools have not been able to be in regular contact with pupils from socially disadvantaged backgrounds, pupils from economically vulnerable families and low motivated pupils for learning, which may be due to the absence of role models in families, the economic situation and the unsuitable environment for the school preparation.
Keywords: Covid-19, distance learning, pupils in difficult conditions, communication with pupils, education.
Vloženo: 21. říjen 2020; Revidováno: 21. říjen 2020; Přijato: 4. listopad 2020; Zveřejněno: 31. prosinec 2020 Zobrazit citaci
ACS | AIP | APA | ASA | Harvard | Chicago | Chicago Notes | IEEE | ISO690 | MLA | NLM | Turabian | Vancouver |
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.