e-Pedagogium 2020, 20(1):16-26 | DOI: 10.5507/epd.2019.028

Informační a komunikační technologie a děti v základní škole speciální

Miroslav Meiera, Jitka Kučerováa
a Katedra sociálních studií a speciální pedagogiky, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci, Komenského 314/2, 460 05 Liberec, tel.: 485 354 326

Článek přináší výsledky výzkumu, který zjišťoval využívání informačních a komunikačních technologií u dětí v základních školách speciálních a v rodinách těchto dětí. V rámci výzkumu bylo mj. porovnáváno využívání informačních a komunikačních technologií u dětí v základních školách speciálních a v rodinách těchto dětí.

Klíčová slova: děti, hardware, mentální retardace, rodiče, software, učitel, vzdělávání, základní škola speciální.

Information and Communication Technologies and Children in Special Primary School

The article presents the results of research that investigated the use of information and communication technologies by children in special schools and in the families of these children. Additionaly, the research was used to compare the use of information and communication technologies by children in special primary schools and in the families of these children.

Keywords: children, hardware, mental retardation, parents, software, teacher, education, primary school special.

Vloženo: 1. červenec 2019; Přijato: 10. listopad 2019; Zveřejněno: 31. červenec 2020  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Meier, M., & Kučerová, J. (2020). Informační a komunikační technologie a děti v základní škole speciální. e-Pedagogium20(1), 16-26. doi: 10.5507/epd.2019.028
Stáhnout citaci

Reference

  1. Edwards, A., et al. (2006). ICTs in Education for People with Special Needs [online]. Moscow: UNESCO. [cit. 7. 9. 2019]. Dostupné z: https://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214644.pdf.
  2. Jeřábek, J., Tupý, J., aj. (2008). Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální [online]. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. [cit. 24. 4. 2019]. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/134_1_1/
  3. Krejčířová, O. (2006). Speciální pedagogika mentálně retardovaných. In Renotiérová, M., Ludíková, L., a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd. Olomouc: UPOL, s. 161-173.
  4. UNESCO (2011). ICTs in Education for People with Disabilities [online]. Moscow: UNESCO. [cit. 8. 9. 2019]. ISBN 978-87-7110-183-6. Dostupné z: https://www.european-agency.org/sites/default/files/ICTs-with-cover.pdf
  5. UNESCO (2019). Information and communication technologies (ICT). In: UNESCO [online]. [cit. 10. 9. 2019]. Dostupné z: http://uis.unesco.org/en/glossary-term/information-and-communication-technologies-ict
  6. Uzis.cz (2019). V. kapitola: Poruchy duševní a poruchy chování (F00-F99). In: Uzis.cz [online]. [cit. 25. 4. 2019]. Dostupné z: http://www.uzis.cz/cz/mkn/index.html
  7. Zikl, P., a kol. (2011). Využití ICT u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Praha: Grada.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.