e-Pedagogium 2018, 18(4):88-98 | DOI: 10.5507/epd.2018.048

Metoda analýzy situačních faktorů o problémech a jeho učebních potřebách

Xu Bo
Xu Bo, Faculty of Special Education, Leshan Normal University, Binhe road 778, Shizhong district, Leshan city, Sichuan province, China, E-mail: xianqingxuzhang@qq.com

Existuje blízký vztah problému a situace, komplex situačních faktorů a jejich vzájemné vztahy obsahují řešení problémů. Prostřednictvím definice problémů, problémových situací, analýzy interních a externích situačních faktorů a jejich interakčních vztahů, zkoumání a rozlišování faktorů a jejich vztahů je cílem této metody pomoci studentům porozumět a charakterizovat problémy lépe a poté hledat řešení problémů pomocí klíčových slov k situačním faktorům problému. Při použití této metody by učitelé měli věnovat pozornost kombinaci teoretických vysvětlení a praktických analýz, přičemž plně zohledňují charakteristiky studentského myšlení a využívají jiné metody analýzy problémů.

Klíčová slova: problém, situační faktor, metoda myšlení

The method of situational factors analysis about problems and its teaching essentials

The problem and the situation have close relationships, complex situational factors and their interaction relationships contain the solutions to the problems. Through the steps of defining the problems, defining the problem situations, analyzing internal and external situational factors and their interaction relationships of the problems, examining and distinguishing the factors and their relationships and so on, the method aims at helping students to understand and characterize the problems better, and then to seek solutions to problems by the clue to the situational factors of the problem. When using this method, teachers should pay attention to the combination of theoretical explanations and practical analyses, considering the characteristics of the students' thinking stage fully, and using other methods of problem analysis meantime.

Keywords: problem, situational factor, thinking method

Zveřejněno: 1. prosinec 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Bo, X. (2018). Metoda analýzy situačních faktorů o problémech a jeho učebních potřebách. e-Pedagogium18(4), 88-98. doi: 10.5507/epd.2018.048
Stáhnout citaci

Reference

  1. Qian Xuesen, (1986). About the science of thinking. Shanghai: Shanghai people's publishing house, 23.
  2. Zhang Chunxing, (1998). Educational psychology. Hangzhou: Zhejiang education press.
  3. Shi Baoguo, Shen Jiliang, Xu Jingjing, (2005). On the "problems" in problem based learning. Shanghai research on education, (7).
  4. Pan Lixia, (2007). Research on the creation of problem situation in junior high school mathematics classroom. Nanjing: Nanjing Normal University.
  5. Ding Nianjin, (2005). Problem teaching. Fuzhou: Fujian education press.
  6. Zhang Dajun, (2004). Educational psychology. Beijing: People's education press.
  7. Chen Qi, Liu Rude, (2007). Contemporary educational psychology. Beijing: Beijing Normal University press.
  8. Wang Xiaoyan, (2004). Scientific thinking and scientific methodology. Guangzhou: South China University of Technology press.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.