e-Pedagogium 2017, 17(4):70-79 | DOI: 10.5507/epd.2017.054
Připravenost budoucích učitelů základních škol na spolupráci s rodiči v matematice
- PhDr. Radka Dofková, Ph.D., Katedra matematiky PdF UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, E-mail: radka.dofkova@upol.cz, Phone: +420 585 635 709
Cílem tohoto článku bylo analyzovat základní aspekty připravenosti budoucích učitelů matematiky na základních školách spolupracovat s rodiči. Tento článek vychází z výzkumného projektu, na kterém spolupracovalo 83 studentů 3. a 4. ročníku studijních programů Učitelství pro 1. stupeň základních škol a speciální pedagogika a učitelství pro děti se speciálními potřebami a Učitelství pro 1. stupeň základních škol, a to na začátku letního semestru v roce 2017. Výzkum byl založený na seminárních pracích "Připravenost na výuku matematiky", které byly analyzovány za použití nástrojů typických pro kvalitativní výzkum.
Klíčová slova: učitel, matematika, student, rodiče, spolupráce
Preparedness of Prospective Elementary School Teachers to Collaborate with Parents in Mathematics
The goal of this article was to analyze basic aspects of preparedness of prospective elementary school Mathematics teachers to collaborate with parents. This article is based on a research project in which a total of 83 third and fourth year students of the programs of Teacher Training for Elementary Schools and Special Education and Teaching Children with Special Needs, and Teacher Training for Elementary Schools partook at the beginning of the 2017 summer semester. The research was based on seminar works "Preparedness to Teach Mathematics", which were analyzed using instruments typical for qualitative research.
Keywords: teacher, Mathematics, student, parents, collaboration
Zveřejněno: 1. prosinec 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Epstein, J. L. (1995). School/family/community partnerships, Phi Delta Kappan, 76(9), 71.
- Dofková, R. (2016). Přesvědčení o připravenosti budoucích učitelů matematiky jako didaktická výzva primárního vzdělávání. Olomouc: VUP.
Přejít k původnímu zdroji...
- Driessen, G., Smit, F., & Sleegers, P. (2005). Parental involvement and educational achievement. British educational research journal, 31(4), 509-532.
Přejít k původnímu zdroji...
- Gavora P., & Majerčíková, J. (2012). Vnímaná zdatnosť (self-efficacy) učiteľa: oblasť vyučovania a oblasť spolupráce s rodičmi. Pedagogická orientace, 22(2), 205-221.
Přejít k původnímu zdroji...
- Smetáčková, I. (2014). Domácí příprava v matematice (na pozadí vztahu mezi rodinou a školou), Pedagogika, 64(2), 212-225.
- Šeďová, K. (2009). Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy. Studia paedagogica, 14(1), 27-52.
- Švaříček, R., Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
- Waggoner, K., & Griffith, A. (1998). Parent Involvement in Education: Ideology and Experience. Journal for a Just and Caring Education, 4(1), 65-77.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.