e-Pedagogium 2017, 17(4):7-16 | DOI: 10.5507/epd.2017.048
Prostor pro dialog v poradenské (spolu)práci se studenty speciální pedagogiky
- Mgr. Petra Jurkovičová, Ph.D., Institute of Special Education Studies, Faculty of Education, Palacký University in Olomouc, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Czech Republic, E-mail: petra.jurkovicova@upol.cz
V tomto článku prezentujeme shromážděné informace a výzkumné závěry, které konfrontujeme s teoretickými znalostmi v oblasti dialogického přístupu. Pomocí dialogu vytváříme prostor pro pochopení, pomoc a změnu. Otevíráme diskusi o využívání dialogického přístupu při výuce studentů speciální pedagogiky s cílem zvýšit jejich kompetence pro práci s klienty.
Klíčová slova: dialog, poradenství, speciální pedagogika
Opportunities for Dialogue in Counselling with the Special Education Students
In the article presented, we sum up the information and research conclusions collected, confronting them with theoretical knowledge in the field of dialogue approach, using dialogue to create the space for understanding, help and change. We open the discussion for using the dialogue approach in teaching the special education students in order to increase their competences for working with clients.
Keywords: dialogue, counselling, special needs education
Zveřejněno: 1. prosinec 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Anderson, H. (1997). Conversation, Language and Possibilities. A postmodern approach to therapy. NY: Basic Books.
- Anderson, H. (2009). Collaborative practice: Relationships and conversations that make a difference. In Bray, J. H., & Stanton, M. (2011). The handbook of family psychology. Malden, Mass: Wiley-Blackwell.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bakhtin, M., M. (1984). Problems of Dostoevsky's Poetics. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.
Přejít k původnímu zdroji...
- Bakhtin, M., M., McGee, V. W., Emerson, C., & Holquist, M. (1986). Speech Genres and Other Late Essays. Austin: University of Texas.
- Dryden, W. (2008). Poradenství. Praha: Portál.
- Jurkovičová, P. & Regec, V. (2013). Úvod do speciálněpedagogického poradenství. Olomouc: PdF UP.
- Merry, T. (2004). Naučte sa byť poradcom - poradenstvo zamerané na človeka. Bratislava: Ikar.
- Seikkula, J., & Trimble, D. (December 01, 2005). Healing Elements of Therapeutic Conversation: Dialogue as an Embodiment of Love. Family Process, 44, 4, 461-475.
Přejít k původnímu zdroji...
- Šiffelová, D. (2010). Rogersovská psychoterapie pro 21. století: Vybraná témata z historie a současnosti. Praha: Grada.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.