e-Pedagogium 2014, 14(1):113-118

Reflexe uplynulých dvou dekád olomoucké školy speciálněpedagogických - dramaterapeutických studií

Milan Valenta
prof. PaedDr. Milan Valenta, Ph.D., ÚSS PdF UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, E-mail: Valenta22@klikni.cz

Článek reflektuje více jak dvacetiletou přípravu speciálních pedagogů - dramaterapeutů na Ústavu speciálněpedagogických studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Obsahuje nástin vývoje, obsah kurikula, publikace, výzkum, konferenční aktivity i mezinárodní spolupráci.

Klíčová slova: speciální pedagogika, léčebná pedagogika, dramaterapie, expresivní terapie, olomoucká dramaterapeutická škola, ústav speciálněpedagogických studií, studijní program, reflexe

The paper reflects more than twenty-year-long preparation of special pedagogues - drama therapists, at the Institute of Special Education Studies of Faculty of Education at Palacky University in Olomouc. It includes an outline of its development, contents of the curriculum, publications, research, conference activities and also international cooperation.

Keywords: special education, therapeutic education, drama therapy, expressive therapy, Drama Therapy School of Olomouc, Institute of Special Education Studies, study program, reflection

Zveřejněno: 1. únor 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Valenta, M. (2014). Reflexe uplynulých dvou dekád olomoucké školy speciálněpedagogických - dramaterapeutických studií. e-Pedagogium14(1), 113-118
Stáhnout citaci

Reference

  1. Valenta, M., Müller, O. & Polínek, M. (2010). Dramaterapie v institucionální výchově. Olomouc: VUP.
  2. Valenta, M. (2011). Dramaterapie. Praha: Grada.
  3. Valenta, M. & Polínek, M. (2013). Dramatěrapia. Moskva: Cogito Centre.
  4. Valenta, M., Maštalíř, J. & Mikláš, M. (2009). Dramaterapie. Praha: IPPP.
  5. Valenta, M. et al. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: UP.
  6. Valenta, M. a kol. (2009). Rukověť dramaterapie II. Olomouc: UP.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.