e-Pedagogium 2013, 13(2):86-95 | DOI: 10.5507/epd.2013.021

Verification of activating teaching methods applied in primary school

Martina Fasnerová
PhDr. Martina Fasnerová Ph.D., Faculty of Education, Palacký University Olomouc, Department of Primary and Pre-primary Education, Žižkovo nám. 5, 779 00 Olomouc, E-mail: martina.fasnerova@upol.cz

Klíčová slova: the activation methods, questionnaire survey, teacher, curriculum reform, teaching method

The paper presents an overview of teaching methods applied in primary school. Activating and other teaching methods commonly used in primary school are described and compared. The author defined three hypotheses that were tested by means of a questionnaire survey. Activating teaching methods were observed for frequency of use and preferences. The survey also deals with the application of teaching methods depending on teacher age and level of education.

Zveřejněno: 1. duben 2013  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Fasnerová, M. (2013). Verification of activating teaching methods applied in primary school. e-Pedagogium13(2), 86-95. doi: 10.5507/epd.2013.021
Stáhnout citaci

Reference

  1. Gavora, P. (1996). Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido.
  2. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
  3. Jankovcová, M., Průcha, J. & KOUDELA, J. (1988). Aktivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha: SPN.
  4. Jeřábek, J., Tupý, J. (2006). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Triton.
  5. Jeřábek, J., Tupý, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: VÚP.
  6. Kalhous, Z., Obst, O. et al. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.
  7. Kasíková, H. (1997). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.
  8. Kraus, J. (2008). Slovník cizích slov. Praha: Academia.
  9. Maňák, J. & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.
  10. Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů v základním vzdělávání. Praha: VÚP, 2005.
  11. Nelešovská, A., Spáčilová, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc: UP.
  12. Uličný, O. (2000). Causa teatralizace: Ke kultuře veřejných projevů. In Slavíková, E. & Vyskočilová, E. Psychosomatický základ veřejného vystupování. Praha: Akademie múzických umění.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.