e-Pedagogium 2012, 12(4):84-92 | DOI: 10.5507/epd.2012.052
Pedagogy and Metanarratives: Educating in the Postmodern Situation
- PhDr. Jan Hábl, Ph.D., Department of Education, Faculty of Education, J. E. Purkyně University in Ústí nad Labem, Hoření 13, 400 96 Ústí nad Labem, CZ, E-mail: jan.habl@ujep.cz, Phone: +420 475 282 168
Klíčová slova: Pedagogy, didactics, metanarratives, modernity/postmodernity, crisis, education, school, paradigm
This paper deals with historical-philosophical relationship between the so-called metanarratives and pedagogy, as they consider the typical post-modern crisis of trust. The goal of the paper is to outline possible constructive responses to the paradigm change, from a pedagogical point of view.
Zveřejněno: 1. srpen 2012 Zobrazit citaci
Reference
- Bacon, F. (1974) Nové organon. Praha: Svoboda.
- Bauman, Z. (2004) Individualizovaná společnost. Praha: Mladá fronta.
- Finkielkraut, A. (1993) Destrukce myšlení. Brno: Atlantis.
- Foucault, M. (2000) Dohlížet a trestat.Kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin.
- Grenz, S. J. (1997) Úvod do postmodernismu. Praha: Návrat.
- Hošek, P. (2010) Proměňující moc příběhu. Církevní dějiny, V.
- Haškovec, J. (2004) Současná krize české pedagogiky. Česká pedagogika: Proměny a výzvy, Praha.
- Lyoard, J. F. (1993) "Postmoderní situace". O postmodernismu. Praha: FÚ AV ČR.
- Menck, P. (2001) The formation of conscience: a lost topic of Didaktik. Curriculum studies, 2001, vol. 33, III, p. 261-275.
Přejít k původnímu zdroji...
- Palouš, R. (1991) Čas výchovy. Praha: Státní pedsgogické nakladatelství.
- Palouš, R. (2007) "Doba postedukační?" Rozhovory, které pokračují. Praha: Eurolex Bohemia.
- Postman, N. (2004) Amusing ourselves to death. London: Methuen.
- Schaeffer, F. A. (1980) How Should We Then Live? The Rise and Decline of Western Thought and Culture. London: Marshall Morgan & Scott.
- Skalková, J. (1993) Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Ústí nad Labem: UJEP.
- Sokol, J. (2002) Filosofická antropologie. Člověk jako osoba. Praha: Portál.
- Spilková, V. (2004) Pedagogika na Pedagogické fakultě UK - současný stav a perspektivy. Česká pedagogika: Proměny a výzvy, Praha: Karolinum.
- Wright, A. (2004) Religion, Education and Postmodernity. London and New York: RoutledgeFalmer.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.