e-Pedagogium 2012, 12(4):84-92 | DOI: 10.5507/epd.2012.052

Pedagogy and Metanarratives: Educating in the Postmodern Situation

Jan Hábl
PhDr. Jan Hábl, Ph.D., Department of Education, Faculty of Education, J. E. Purkyně University in Ústí nad Labem, Hoření 13, 400 96 Ústí nad Labem, CZ, E-mail: jan.habl@ujep.cz, Phone: +420 475 282 168

Klíčová slova: Pedagogy, didactics, metanarratives, modernity/postmodernity, crisis, education, school, paradigm

This paper deals with historical-philosophical relationship between the so-called metanarratives and pedagogy, as they consider the typical post-modern crisis of trust. The goal of the paper is to outline possible constructive responses to the paradigm change, from a pedagogical point of view.

Zveřejněno: 1. srpen 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Hábl, J. (2012). Pedagogy and Metanarratives: Educating in the Postmodern Situation. e-Pedagogium12(4), 84-92. doi: 10.5507/epd.2012.052
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bacon, F. (1974) Nové organon. Praha: Svoboda.
  2. Bauman, Z. (2004) Individualizovaná společnost. Praha: Mladá fronta.
  3. Finkielkraut, A. (1993) Destrukce myšlení. Brno: Atlantis.
  4. Foucault, M. (2000) Dohlížet a trestat.Kniha o zrodu vězení. Praha: Dauphin.
  5. Grenz, S. J. (1997) Úvod do postmodernismu. Praha: Návrat.
  6. Hošek, P. (2010) Proměňující moc příběhu. Církevní dějiny, V.
  7. Haškovec, J. (2004) Současná krize české pedagogiky. Česká pedagogika: Proměny a výzvy, Praha.
  8. Lyoard, J. F. (1993) "Postmoderní situace". O postmodernismu. Praha: FÚ AV ČR.
  9. Menck, P. (2001) The formation of conscience: a lost topic of Didaktik. Curriculum studies, 2001, vol. 33, III, p. 261-275. Přejít k původnímu zdroji...
  10. Palouš, R. (1991) Čas výchovy. Praha: Státní pedsgogické nakladatelství.
  11. Palouš, R. (2007) "Doba postedukační?" Rozhovory, které pokračují. Praha: Eurolex Bohemia.
  12. Postman, N. (2004) Amusing ourselves to death. London: Methuen.
  13. Schaeffer, F. A. (1980) How Should We Then Live? The Rise and Decline of Western Thought and Culture. London: Marshall Morgan & Scott.
  14. Skalková, J. (1993) Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Ústí nad Labem: UJEP.
  15. Sokol, J. (2002) Filosofická antropologie. Člověk jako osoba. Praha: Portál.
  16. Spilková, V. (2004) Pedagogika na Pedagogické fakultě UK - současný stav a perspektivy. Česká pedagogika: Proměny a výzvy, Praha: Karolinum.
  17. Wright, A. (2004) Religion, Education and Postmodernity. London and New York: RoutledgeFalmer.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.