e-Pedagogium 2011, 11(4):50-61 | DOI: 10.5507/epd.2011.049

Level of Pre-mathematical Imaginations of Children with Visual Impairment of Pre-school Age

Andrea Kovácsová, Eliška Třečková, Jitka Vítová
Mgr. Jitka Vítová, Ph.D., Institute of Primary and Pre-primary Education, Faculty of Education, University Hradec Králové, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové, jitka.vitova@uhk.cz
Andrea Kovácsová, Institute of Primary And Pre-primary Education, Faculty of Education, University Hradec Králové, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové, andrea.kovacsova@uhk.cz
Eliška Třečková, Institute of Primary And Pre-primary Education, Faculty of Education, University Hradec Králové, Rokitanského 62, 500 03 Hradec Králové, eliska.treckova@uhk.cz

Klíčová slova: Child with visual impairment, child in preschool age, pre-mathematical imaginations, arithmetic, geometry

The study acquires readers with results of research investigation in the area of arithmetical and geometrical imaginations of children with visual impairment. It compares reached level by them in the area of pre-mathematical imaginations with the level of intact population.

Zveřejněno: 1. srpen 2011  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Kovácsová, A., Třečková, E., & Vítová, J. (2011). Level of Pre-mathematical Imaginations of Children with Visual Impairment of Pre-school Age. e-Pedagogium11(4), 50-61. doi: 10.5507/epd.2011.049
Stáhnout citaci

Reference

  1. BLAŽKOVÁ, R. Komunikační bariéry v matematice u dětí s poruchami učení. In KLENKOVÁ, J., VÍTKOVÁ, M. (eds.) Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Brno: Paido, 2008, s. 38-44. ISBN 978-80-7315-167-6.
  2. BLAŽKOVÁ, R. Rozvoj matematických pojmů a představ u dětí předškolního věku. Elpotál, Brno: Masarykova Univerzita, 2010. ISSN 1802-128X.
  3. FINKOVÁ, D., RŮŽIČKOVÁ, V., STEJSKALOVÁ, K. Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
  4. FINKOVÁ, D., RŮŽIČKOVÁ, V., STEJSKALOVÁ, K. Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
  5. GELMAN, R., GALLISTEL, C. The Child's Understanding of Number. Cambridge: Harvard University Press. 1978.
  6. GINSBURG, H., P., KLEIN, A., STARKEY, P. The Development of Children's Mathematical Knowledge: Connecting Research with Practice, In SIEGEL, I., E., RENNINGER, K., A. Handbook of Child Psychology. New York: Wiley, 1998.
  7. HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-397-0.
  8. HEJNÝ, M. - STEHLÍKOVÁ, N. Číselné představy dětí. Praha: Univerzita Karlova, 1999. ISBN 80-86039-98-6.
  9. MICHALOVÁ, Z. Vývojová hlediska rozvoje matematických schopností v předškolním věku a jejich dopad pro počáteční výuku matematiky ve škole, Speciální pedagogika, 2001, č. 5, Praha: Pedagogická fakulta UK. ISSN 1211-2720.
  10. TICHÁ, M., HOŠPESOVÁ, A., KUŘIMA, F. Jaké jsou matematické zkušenosti našich dětí při vstupu do školy? Obecná škola, 1995, roč. 1, č. 4.
  11. TICHÁ, M., HOŠPESOVÁ, A., KUŘIMA, F. Jaké jsou geometrické zkušenosti dětí na počátku školní docházky? Obecná škola, 1996, roč. 2, č. 7.
  12. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.