e-Pedagogium 2010, 10(89):473-483

Rodina a die»a so sluchovým postihnutím

Margita Schmidtová
Margita Schmidtová, Pedagogická fakulta UK, Račianska 59, Bratislava

Published: December 1, 2010  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Schmidtová, M. (2010). Rodina a die»a so sluchovým postihnutím. e-Pedagogium10(Suppl. 2), 473-483
Download citation

References

  1. BIESALSKI a kol.: Grundlagen einer effektiven Früherfassung hörgestörter Kinder. Sprache - Stimme - Gehör 2, Georg Thieme Verlag, Stuttgart, New York 1991, s. 67-72.
  2. CLARK, M. 1989. Developing the Spoken Skills of Hearing impaired Children, London 1989.
  3. CLARK, T. C. - VATKINS, S. 1972. Senzori Impaired Home Intervencion (SKI-HI, Utah 2004.
  4. DESGEORGES, J. 2004. First Visits and Family Support. In WATKINS, S. et al. SKI-HI Curriculum. Family-Centered Programming for Infants and Young Children With Hearing Loss Logan: Department of Comunicative Disordes / Deaf Education, SKI-HI Institute, Utah State Univerzity, 2004. s. 167-244. ISBN 0-9745785-0-9.
  5. GALLAWAY, C.: Early interaction. In: Issues in Deaf Education. London, David Fulton Publishers Ltd 1999.
  6. GROMA, M. a kol.: Faktory sociálneho prostredia a výsledky rehabilitácie die»a»a s kochleárným implantátom. Logopedika 6. Bratislava. Liečreh Guth. 2003.
  7. GUERNEY, Fisher, Louise. Parenting. 1995: A Skills Trainig Manual. 5th Edition. North Bethesda: Institute for the Development of Emotional and Life Skills, 1995. ISBN 0-932990-00-2.
  8. ESTABROOKS, W. 1994. Auditoy-Verbal Therapy for Parents and Professionlas. In Estabrooks, W. The Foundations of Listening. Toronto: Bell Association for the Deaf, 1994.
  9. ESTABROOKS, W. 2008. WE Listen International, INC. Toronto, Ontario. Canada.
  10. ERNST, M. 2001. Response to question 5: Why is "integrating hearing into the personality" of the auditory-verbal child so important? In W. Estabrooks (Ed.), 50 frequently asked questions about auditory-verbal therapy (pp. 20-22). Toronto, ON: Learning to Listen Foundation.
  11. HARTMANN, K.: "Früh" Erkennung 2. Memorandum zum Stand der Erkennung und Förderung hörgeschädigter. B. G. E. u. E. SCH. K. e V. Hamburg 1990.
  12. HRA©KOVÁ, Ą. 2007. Systém ranej starostlivosti a program SKI-HI. Diplomová práca. Bratislava. PdF UK. 2007.
  13. KROČANOVÁ, Ą. - NOVÁKOVÁ, K. 1996: Komunikácia medzi matkou a rizikovým die»a»om ranného veku. EFETA, VI, č. 3, 1996, s. 8-9.
  14. PAPOU©EK, M. - PAPOU©EK, H. 1989: Forms and functions of vocal matching in interaktions between mothers and thein precanonical infants. First Language, 9, s. 137 Go to original source...
  15. PAPOU©EK, M. - PAPOU©EK, H. 1981: Intuitives elterliches Verhalten im Zwiegespräch mit dem Neugeborenen. Special pädiatrie in Praxis und Klinik, 3, 1981, č. 4, s. 229-238.
  16. PREVENDÁROVÁ, J: Rodina s postihnutým die»a»om. Nové Zámky: PSYCHOPROF, Dunajská Streda: ARTUS, 1998. 102 s
  17. LOPÚCHOVÁ. J. Pedagogika zrakovo postihnutých. Bratislava: Mabag, 2008.
  18. SCHMIDTOVÁ, M. 2002. Alternatívy vo vzdelávaní sluchovo postihnutých. Paedagogica specialis. Roč. 21, Bratislava: Univerzita Komenského, 2002 s. 115-125
  19. SCHMIDTOVÁ, M. 2007. Integratívna pedagogika. In: kol. autorov: Základy ąpeciálnej pedagogiky pre prácu so ątudentmi stredných ąkôl. Bratislava: PdF UK. s. 5-18
  20. TAYLOR, D. J. 2004. Essentials of SKI-HI Early Family-Centered Intervention. In: WATKINS, S. et al. SKIHI Curriculum. Family-Centered Programming for Infants and Young Children With Hearing Loss Logan: Department of Comunicative Disordes/Deaf Education, SKI-HI Institute, Utah State Univerzity, 2004. s. 11-55. ISBN 0-9745785-0-9.
  21. TARCSIOVÁ, D. 2005. Komunikačný systém sluchovo postihnutých a spôsoby prekonávania ich komunikačnej bariéry. Bratislava: Sapientia, 2005. 222 s. ISBN 80-969112-7-9.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), which permits non-comercial use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.