e-Pedagogium 2010, 10(4):105-116 | DOI: 10.5507/epd.2010.060

Kľúčové aspekty ranej interakcie medzi rodičom a dieťaťom s postihnutím v kontexte ranej starostlivosti

Erika Tichá
Mgr. Erika Tichá, PhD., Katedra špeciálnej pedagogiky, Pedagogická fakulta, Univerzita Komenského, 813 34 Bratislava, Slovenská republika

Autorka sa v príspevku zamerala na vymedzenie základných charakteristík ranej interakcie medzi rodičom a dieťaťom s postihnutím. Zdrojom údajov kvalitatívne orientovaného výskumu boli rodiny detí s postihnutím, ktorým v priebehu prvých šiestich rokov života dieťaťa bola poskytnutá podpora zo strany odborníka pomáhajúcich profesií. Údaje autorka získala pozorovaním a rozhovorom a následne analyzovala metódou ukotvenej teórie.

Klíčová slova: Kvalitatívny výskum, raná starostlivosť, interakcia medzi rodičom a dieťaťom, dieťa s postihnutím

Key Aspects of the Early Parent - Child with Disability Interaction in the Context of Early Care

Basic characteristics of the early parent - child with disability interaction are defined in this article. Qualitative research data were acquired from families with a disabled child, which have received support and therapy from a professional during the first six years of child's life. The data were collected by observation and interview and then analyzed using the grounded theory method.

Keywords: Qualitative research, early care, parent-child interaction, child with disability

Zveřejněno: 1. srpen 2010  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Tichá, E. (2010). Kľúčové aspekty ranej interakcie medzi rodičom a dieťaťom s postihnutím v kontexte ranej starostlivosti. e-Pedagogium10(4), 105-116. doi: 10.5507/epd.2010.060
Stáhnout citaci

Reference

  1. JESENSKÝ, J. Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-196-1.
  2. SORANO, V. Raná intervence v Evropě. In Trendy v 17 evropských zemích. Organizace služeb a pomoci dětem a rodinám. Praha: Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání, 2000. ISBN 87-90591-04-6.
  3. STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. 1. vydání. Boskovice: Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
  4. TICHÁ, E. Včasná diagnostika a raná stimulácia dieťaťa s postihnutím v ranom a predškolskom veku. Rigorózna práca. Bratislava: Univerzita Komenského, Pedagogická fakulta, 2008.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.