e-Pedagogium 2008, 8(4):14-30
Význam informačních zdrojů k digitální technice pro žáky základních škol a víceletých gymnázií
- Mgr. Vladislav Hodis, Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR, E-mail: VladislavHodis@seznam.cz
K optimálnímu používání digitální techniky jsou zapotřebí odpovídající vědomosti. Příslušné poznatky či informace lze získávat z různých informačních zdrojů. V příspěvku jsou prezentovány výsledky hodnocení významu vybraných informačních zdrojů k digitální technice žáky základních škol a víceletých gymnázií. Prezentovány jsou také další výsledky navazující na danou problematiku. Analýzou výsledků se dochází k závěru, že žáci základních škol a žáci víceletých gymnázií hodnotí význam předložených informačních zdrojů k digitální technice rozdílně a že významné postavení v daných činnostech zaujímají informační a komunikační technologie.
Klíčová slova: Informační zdroj, informace, digitální technika
INFORMATION RESOURCES SIGNIFICANCE IN RELATION TO THE DIGITAL TECHNIQUE FOR JUNIOR ELEMENTARY SCHOOLS AND MULTI-ANNUAL GRAMMAR SCHOOLS STUDENTS
Corresponding knowledge is necessary for optimal use of the digital technique. The corresponding observations or information can be acquired from various information resources. Results of the evaluation of selected information resources significance in relation to the digital technique made by students of junior elementary schools and multi-annual grammar schools are presented in the contributed paper. Even another results connected to the mentioned issue are presented in the contributed paper. The conclusion drawn from the analysis of the findings shows that the students of junior elementary schools and multi-annual grammar schools evaluate the significance of the presented information resources in relation to the digital technique in a different way and that information and communication technologies have an important position in the given activities.
Keywords: Information resource, information, digital technique
Zveřejněno: 1. srpen 2008 Zobrazit citaci
Reference
- GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E. a NOVOTNÝ, P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 2000. 159 s. ISBN 80-85783-28-2.
- CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2006. 200 s. ISBN 80-244-1367-1.
- KritickeMysleni.cz [online]. [2001-] [cit. 2009-04-21]. Dostupný z WWW: <http://www.kritickemysleni.cz/aktuality.php>.
- KROPÁČ, J. K problému uceleného pojetí výuky obecně technických předmětů. e-Pedagogium, 2004, č. I, s. 60-71. ISSN 1213-7758.
- LOUDA, Z. Řešené příklady v systému STATISTICA. 1. vyd. Praha : Česká zemědělská univerzita, Provozně ekonomická fakulta, 2004. 102 s. ISBN 80-213-1239-4.
- ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1998. 178 s. ISBN 80-210-1937-9.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.