e-Pedagogium 2008, 8(1):84-92

Reflection of the Pilot Study of Selected Fields of the Czech Framing Program for Pre-school Education

Eliška Zajitzová
Eliška Zajitzová, Mgr., Faculty of Education, Palacký University, Olomouc, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, 585635104, zajitzovaeliska@atlas.cz

Klíčová slova: Pilot research, pilot research stages, research implementation, statistical data processing, communicative competences, pre-school education, Czech Framing Program for Pre-school Education

This article presents results of a dissertation pilot study. This pilot study deals with the verification capacity of the research implementation, which is going to be used with the aim to check the communicative skills of children in pre-school education, which is a part of my dissertation research work.

Zveřejněno: 1. únor 2008  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Zajitzová, E. (2008). Reflection of the Pilot Study of Selected Fields of the Czech Framing Program for Pre-school Education. e-Pedagogium8(1), 84-92
Stáhnout citaci

Reference

  1. RVP PV [online]. 1 Praha: VÚP, 2004 [cit. 2007-10-30]. Dostupný z WWW: http://www.rvp.cz/
  2. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
  3. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996.
  4. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
  5. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc: Pedagogická fakulta UP, 1998. ISBN 80-7076-798-9.
  6. Mareš, J., Křivohlavý, j. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-10-70-3.
  7. Nelešovská, A. Pedagogická komunikace. Olomouc: UP, 2002. ISBN 80-244-0510-5.
  8. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1.
  9. SMOLÍKOVÁ, K., et al. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Praha: VÚP v Praze, 2007. 47 s. ISBN 978-80-87000-10-6.
  10. ŠMELOVÁ, E. Mateřská škola - teorie a praxe I., Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0945-3.
  11. ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-544-X.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), která umožňuje nekomerční distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.